Ikke tilbage til fortiden… eller i hvert fald kun under visse forudsætninger

Siden mit forrige indlæg om mine år med epilepsi og medicinering har jeg tænkt over, hvor det egentlig kom fra. Og jeg er blevet så glad over alle jeres kommentarer og bidrag med jeres historier. Til daglig spekulerer jeg nemlig ikke så meget over den periode. Ikke mere. Men jeg er kommet frem til, at forskellige faktorer har bragt den tågede del af min fortid lidt længere frem i min bevidsthed. Og det så meget, at den rent faktisk har fyldt en del her på det sidste.

For det første blev jeg berørt af et andet blogskriv ovre hos Helle, hvor hun beskriver sit raseri over det, som er taget fra hende pga. den kræftsygdom, som ramte hende for fem år siden. Og ganske langsomt i løbet af flere dage poppede min frustration op – og min – ja – vrede over at være blevet fravristet mange år, hvor jeg ikke kunne fungere særlig godt, hvor jeg var banket tilbage af bivirkninger fra en svær medicindocering, hvor jeg sov mere end halvdelen af døgnet, hvor jeg ikke helt var mig selv. Overhovedet. Så blev der skrevet noget i tankerne på min cykeltur hjem lige herovre i mit andet Blogrum, som blot var spredte tanker over en manglende cykelhjelm.

Så det, som startede som en forglemmelse af en cykelhjelm, en blogindlæg hos Helle og den frygt, som jeg faktisk føler, når jeg cykler uden hjelm, blev til mit skriv i lørdags. Sådan et skriv, hvor ordene flyver ud af tastaturet, hvor man skriver som i en døs, sætter det sidste punktum (i den omgang) og trykker “publish”. Cykelhjelmen er vist bare et symbol for mig, om at den tid ikke skal opleves igen, en slags garanti for, at jeg i hvert fald gør mit for ikke at komme til skade på cyklen og med mit hoved en gang til.

Men jeg kan mærke, at nu er det out in the open. Trolden er ude af boksen. Det har den ikke været i mange år, og jeg har vist ikke haft mit endelige opgør med den. Og rockerbank er, hvad den skal have. En eller anden dag.

Men indtil da: Husk cykelkysen på dit hoved, når du skal ud og cykle i forårsvejret. Lad min historie stå til evig skræk og advarsel.

Kærlige hilsener fra mig

SONY DSC

Skriv et svar

