Forårsvinter?

I dag har vejret ikke opført sig påskeagtigt. Slet, slet ikke. Her i det nordsjællandske tæt på Hillerød har det regnet hele dagen. Og det har været koldt. Vi har holdt os indendøre, med ild i brændeoven og frisk te på kanden til evig tid. Ophold i sofaen med gode bøger, film, strikketøj og Lego.

Til sidst måtte jeg give op. Jeg trængte til frisk luft; i håret, i ansigtet og i lungerne. Jeg har ikke løbet i denne ferie; mit knæ har brokket sig. Det har sagt lyde og har talt. Sådan så jeg ikke har haft lyst til at vove det. Så det blev en gåtur i løbeskoene. Og i regntøjet. En lang en af slagsen. Som hunden nød ligeså meget som mig.

En regnvåd skov, som var helt forladt. Så meget mere luft, lyde og plads til os andre, ik’?

IMG_2060

IMG_2061

IMG_2062

Skriv et svar

