Dagens reklameindslag–eller hvordan du elsker Peter Qvortrup Geisling i løbet af 5 minutter…

Jajaja og det er igen igen igen for et P1-program. Men ved du hvad? Man bliver bare så pisseklog af at lytte til P1. Nå ja, måske ikke det hele. Man skal selvfølgelig også virkelig lytte til det sagte. Og reflektere. På en måde er det lidt som en læringsproces. Man skal nok også være motivereret. Og åben. Og rammes i nærmeste udviklingszone. Og måske ikke vide helt så meget i forvejen. Sådan lidt ligesom mig.

I hvert fald bliver jeg klogere hver gang. Næsten. I går havde jeg Sundhed på P1 i ørerne på min tur i skoven. Faktisk er podcasts perfekte på cykelturen eller på turen med hunden. Du ved – man er helt uforstyrret i mere end 30 min. Dét sker nemlig ellers ikke. Og i går handlede det om stress. Udsendelsen havde den yderst inciterende titel; Sex, søvn og sjov – uden stress.

Jeg kan ikke sige mig fri for at have tænkt, om jeg render rundt med et par stresssymptomer, som jeg bare tilskriver noget andet og verfer ud til højre. Og det er ikke så meget at erkende, når skaden er sket, og man er i en stresstilstand i længere tid, at NU skal der ske ændringer, men måske af endnu større vigtighed at være på forkant med, som man nu presser sin egen personlige appelsin en smule for meget i for lang tid?

Jeg vil ikke tage spændingen fra dig, når du nu lige om lidt skal ind og høre udsendelsen. Peter Qvortrup G. serverer facts og hårde kendsgerninger på en lige så enkel og forståelig måde som Bente Klarlund. Altså så selv non-auditive halvspassere som mig får det hele med. Dét elsker jeg. Og så kommer jeg jo altid også at elske formidleren. For han kunne endda få det til at lyde relativt enkelt at gøre noget ved. Altså det med stress, for høje forventninger og manglende styring af ens eget liv.

Så hvis du synes, at du måske ikke sover så godt, eller du har mistet lysten til sex eller ikke har det helt så sjovt, som du plejer, skulle du smutte ind forbi Peter Q. G. og værten Mette Stark. Du kan jo kun blive klogere…

imageBilledet er lånt fra http://www.polfoto.dk/polfoto/app/?wicket:interface=:2:9:::

Skriv et svar

