Håb og ukuelighed?

I går kastede jeg mig ud i snevejret med hunden foran, for nu skulle jeg den ondeborderme ud og være lidt, som jeg plejede at være. I løbeskoene uanset vejret (næsten) fordi det skulle jeg bare. I går var det med lidt mere ydmyghed og påpasselighed. At det så viste sig, at det at løbe på skovstierne i sneen var meget lig at løbe til Etape Bornholm på Dueodde-etapen. Som i tungt sand, hvor man hele tiden glider lidt tilbage.

Skoven var sne- og frostdækket. Det var bare dejligt at løbe stille og roligt derudaf, jeg følte  taknemmelighed for at kunne. Der var så smukt, jeg kunne løbe, og jeg havde skoven for mig selv. Knæet? Det gjorde ikke noget væsen af sig selv. Måske har det lyttet med og tænkt, at hvis det skal inviteres med til det sjove, så skal det fandme opføre sig ordentligt. Med gåpauser regelmæssigt indlagt gik det stille og roligt derudaf. Især roligt som i langsomt. Jeg fandt undervejs ud af, at jeg hellere vil gå ind i mellem og så kunne løbe/gå en længere tur, end at løbe en kort og hurtig (hahahaha) tur. Så turen blev på 6,5 km.

Jeg havde musik i ørerne. Hver ting til sin tid og i går skulle der musica til. Og jeg fandt en gammel spilleliste frem, som jeg lavede til Broløbet Øresund, da jeg skulle løbe det ½ maraton alene. Ihhh det var god Tanze-musik. Dén her har speedet min kadence op mange gange….

Det kan godt få bentøjet op i en højere kadence
One thought on “Håb og ukuelighed?

  1. Din positive indstilling til diagnosen ”condition formerly known as slidgigt” er inspirerende.
    Godt at du fangede signalerne i god tid og at de nye toner i artrose behandlingen kan bruges som kasteskyts, hvis den sofakartoffel du påstår bor inde i dig stikker næsen frem.

Skriv et svar

