Tøsefornærmet? Mig?

Ikke det fjerneste. Jeg har da ikke særlig meget imod at cykle i frostvejr. Jeg har tøj, som fungerer, og vejene bliver jo forholdsvist hurtigt ryddet. Det kan godt være, at jeg fryser en smule om tæerne, men pyt. Om turen til arbejdet så tager lidt længere tid, visse vasse. Det er jo nemt at tage højde for. Ti minutter før hjemmefra, og så er det klaret.

Men ok, jeg er sgu lidt indebrændt over det frosne gearkabel. Jeg gider sgutte køre i et gear hele vejen. Men har heller ikke taget mig sammen til at køre cykle forbi en cykelsmed for at høre om prisen for lige at få sprøjtet lidt olie i slangen osv. Og nu skal jeg på den igen i morgen.

Og så for lige at opgradere mig selv lidt på cykelfronten, fik jeg slæbt mig selv til en Body Bike-time i går. Altså jeg havde selv booket timen, men grundet et ret så stort snevejr var jeg aldrig – aldrig – kommet af sted søndag formiddag, hvis ikke Løbemusen havde nappet mig sådan i mine dovne haser. Når der er en, som venter, er jeg ikke den, som tjekker ud. Og det var en Fatburner. Øhhh, ja i mit uerfarne Body Bike-liv betyder det, at man får lov til at sidde ned i længere perioder og bare trampe derudaf.

Dét passede mig egentlig ret godt. Jeg kæmper stadig med at komme i et eller andet mentalt flow, som kan fjerne min opmærksomhed fra at sidde med en stor røvfuld svedende personer inde i et bittelille lokale, som er møgdårligt ventileret. Der er virkelig langt til den friske luft, du!

Det positive ved min Fatburner-time var, at denne gang var der ingen, hvis sved sprøjtede på mig, og på råd fra Løbemusen sad jeg bekvemt nede bagi, hvor der er lidt mere plads mellem cyklerne og alligevel med fuldt udsyn til instruktøren. Bagefter havde jeg det næsten fantastisk. Totalt renset igennem, dejlig afslappet og med skide god samvittighed. Så jeg har booket den næste Fatburner-time….

Man har vel kun et standpunkt, til man tager et nyt. Ik? Men det var nu også pænt i skoven i dag. Men sneen og sån.

IMG_1410

Skriv et svar

