Gispen efter luft?

Ved du, hvad det værste ved at have for travlt på arbejdet er? Nå ja, udover at man ikke ser så meget til familien. Eller nogen i det hele taget. Hvis man vel at mærke samtidig skal sørge for at få sin nattesøvn. På trods af at neglelakken skaller, og teinten ser lidt bleg ud. 

Noget af det værste – for mig – er manglen på frisk luft. Der har alt for lidt af det denne uge. I går havde jeg egentlig en aftale med en bodybike, men måtte konvertere den til crosstraineren, da arbejdet trak ud. Det er jo en af ulemperne ved holdtræning i FW; de starter sgu på klokkeslet. Så crosstraineren it was.

Manner det var kedeligt. Men fik banket 30 min af sted. Mens jeg tænkte på, hvordan de fornyer luften inde i sådan et fitnissecenter? Fra min plads kunne jeg skæve ind til de bodybikere, som jeg skulle have været en del af. Og de sidder saftsusme tæt. Frisk og naturlig kan luften umuligt være. Hverken inde i bikerummet eller i de resterende omgivelser.

Mulige løsninger på den snigende FW-OCD: Tag ned som fitnisse, når der ikke er så mange andre. Find noget musik eller lydbogsnoget, som helt fjerner tankerne fra omgivelserne. Medbring selv iltapparat. Cykl til arbejdet.

Manner, hvor jeg savner skoven….

IMG_1103

2 thoughts on “Gispen efter luft?

  1. Sidst vinter debuterede jeg i et lokalt fitnesscenter og var meget overrasket over at se folks helt ekstatiske ansigtudtryk når de forlod spinningslokalet (går ud fra det er det der hedder bodybike nu?) så det skulle jeg da prøve og afsted med mig til en blid intro-time.
    Men adr! Lokalet, der netop var blevet forladt af et af de “rigtige” hold var fuldstændigt dugget og luften var tyk af fugt, selvom ventilationssystemet angiveligt udskftede luften ehm…meget hurtigt. Gulvet var pladdervådt og det var IKKE det der rense-spray det hele!!
    De jungle/saunaagtige lokaler sammenholdt med lidt for skinger instruktør var ikke lige noget, men jeg nød mine kilometer på motionscyklen udenor lokalet en del bagefter.

Skriv et svar

