Tour de Karlebo–i mørke– med smugkiggeri

For første gang i meget lang tid havde jeg faktisk lyst til at løbe en tur, da jeg kom hjem fra arbejde. På trods af at jeg havde løbet en lille tur i morges med min klasse, og på trods af at det faktisk var rigtig, rigtig mørkt udenfor. Jeg havde virkelig lyst. Trængte til at få lidt luft og bevægelse efter en lang arbejdsdag.

Der var ingen indvendinger fra de hjemmeværende, maden kunne sagtens skydes til lidt senere, så der var ingen hindringer. Fandt skoene og tøjet frem fra tasken, pandelampen med nye batterier, spændte hunden på snoren og af sted.

Valgte landevejen og lidt senere de små veje, hvor hunden kunne løbe frit. Det var bare rigtig mørkt. Men – min pandelampe fungerede perfekt og lyste vejsidereflekserne op 300 meter væk.

I den sidste tid har jeg løbet uden ur. Kun med mobil, som jo har Nike+ gps-app’en. Men den ligger i lommen, og eftersom jeg løber uden mål og med, er tid og egentlig også distance lidt lige meget. Så det er meget den ene fod foran den anden. Ret befriende og frit egentlig.

I dag kørte min maskine bare. Både den indre og den ydre. Sådan helt derude i mørket, hvor det er hunden og mig. På landevejen, hvor vi kun møder 4 cykelryttere og en håndfuld biler. Det var helt hyggeligt at løbe igennem Karlebo landsby. Jeg er ikke sådan vant til at løbe og kunne kigge ind af folks oplyste vinduer. Det var enormt hyggeligt, uden at jeg ellers synes, at jeg har voyeristiske tendenser. Og der var vejbelysning! Den helt store bonus var det traditionelle og tændte juletræ ved kirken. Så stod vi der; hunden og jeg, og nød lige et par sekunders stilhed ved træet. Inden vi løb hjem. Til et varmt bad og til varm mad.

IMG_0690

IMG_0691

IMG_0692

IMG_0693

6 thoughts on “Tour de Karlebo–i mørke– med smugkiggeri

  1. Det er så hyggeligt at løbe i mørket om vinteren, især i tiden med julebelysning rundt omkring på de danske hjem. Problemet er bare at få lokket sig selv ud af døren – men du gjorde det!
    Knus

Skriv et svar

