Er du en teknikspasser eller hva…

Stolt trodsede jeg alle advarsler om nedfaldne grene eller træer, som skulle være i fare for nedstyrtning rundt om i skovene efter stormen i går. Jeg havde jo pjækket hele weekenden og spist æbleskiver og bastlet i stor udstrækning. Så ingen vej udenom. Trafikvest og pandelampe på. Udover tøj.

Umiddelbart var det ikke meget at se. Men snart stødte jeg på træer, som var gået i hegnet. Det ene efter det andet. Lidt sørgeligt. Men det er jo sikkert meget godt, at de ryger under en storm, hvor skoven er forladt, end at de opgiver ævred, mens folk uanede går søndagstur.

IMG_0640

Det var så det første. Og mindste. Vi – hunden og jeg – måtte flere gange væk fra stierne for at komme rundt om. Sådan nogle træer er sgu store. Høje. Lange?

IMG_0642

Efterhånden blev det mørkt. Det gør det jo. På den tid af dagen. Aftenen. Og jeg havde jo pandelampe med. Denne gang. Og klog af skade. Jeg havde også tjekket den hjemmefra. I et veloplyst bryggers. Kaitjing… behøver jeg at røbe mit problem? Eller står det lysende klart for dig? Jepsen. Der var ikke meget krudt i batterierne sådan ude i det rigtige mørke.

IMG_0644

Da det sidste dagslys og solglimt var meget langt væk, løb jeg mere eller mindre i blinde. Så kan jeg lære det. Prøv lige at tjekke en lygte UDENFOR. Teknikspasser kan jeg så også skrive på visitkortet….

Men hjem kom jeg. Uden styrt og forstuvne ankler. For mon ikke der var grønt og grene på stierne? Hvis du mangler pyntegrønt til juledekorationerne, skal du ikke købe noget. Det ligger oppe i skoven. Kvit og frit. Smiley 

Men husk en opladet pandelampe.

2 thoughts on “Er du en teknikspasser eller hva…

  1. Lad nu være med at brække noget!
    Øjnene vænner sig såmænd også lidt til mørket hvis du slet ikke har lys på, det er nok den der vekslen mellem lys og mørke der er skidt. Hvis du har markveje eller andet som ikke er i den buldermørke skov, så tror jeg ikke du behøver lampen. 🙂
    Knus heroppefra.

    1. 🙂 Jeg er desværre sådan lidt natteblind eller noget. Ser eklatant dårligt i mørke. Men nu har jeg fået nye batterier i pandelampen. Og MON ikke det gør en stor forskel? 😉
      Knus

Skriv et svar

