Er du sur, gal eller trænger du til et godt grin?

For noget tid siden gjorde hende her mig opmærksom på en helt særlig blog. En blog, hvor skriveren er helt anonym, men ikke desto mindre smider om sig med uforbeholdne, ucencurerede og perfide meninger og holdninger om (næsten) alt og (næsten) alle. Alt sammen i et sprog, som får den mest hærdede skidt-sprog-og-bander til at blegne.

Den blog og især blogskriveren har de sidste par dage fået meget mediebevågenhed, da den, altså bloggen, og han/hun er omtalt på Berlingskes webavis og på forsiden af kultur i dag i Politiken. I hvert fald. Ofte sker der jo det, at ringene spredes, og andre samler tråden op kort efter.

Hvis du ikke har været forbi, så prøv det. Her. Hos Bitterfisssen Bethany. Jeg er sikkert ikke den eneste, som i disse dage reflekterer og måske endda skriver lidt om fænomenet. Og en enkel søgning på Google giver 16.700 hits. Så hvad er det, som får skabt en omtale i landets største aviser?

Jamen, Bethany smider om sig med galde og sviner alt og alle til. That’s it. I et ofte yderst kulørt, billedligt og humoristisk sprog. Krydret med en stor mængde udtryk, som jeg aldrig har hørt før. (Siger måske mere om mig end om noget andet). Så jeg kan trække på smilebåndet. Men jeg kan også synes, at de negative og perfide udladninger bare er for meget, og så klikker jeg jo bare væk.

Det, som faktisk pikerer mig ved hele diskussionen: Både den i medierne og hos Bitterfissen selv er, hvorfor vi skal ud i, hvad er rigtig og forkert. At blogge om eller ikke. So what hvis mange bloggere skriver om deres eget liv (tjek!), deres interesse (tjek!), deres familie, deres børn (tjek!), deres speltboller (delvis tjek!), deres rejser, deres hobbyer, deres nye boliger. (Husk på, at opremsningen i dén grad afspejler min blogliste.) Der blogges om ALT. Døgnet har bare kun 24 timer, og meget andet skal passes.

Der er sgu da ikke noget, som er mere rigtigt at blogge om end andet. Mere korrekt end andet. For ved du hvad? Man kan bare klikke væk, hvis man ikke kan li’ pakken. Klik klik. Så enkelt er det. Hver mand – og kvinde – sin smag. Glansbilleder eller socialrealisme? Eller lidt af hver? Eller noget helt syttende?

Det er sgu da bare ikke så holdbart i længden at være så pissesur hele tiden. Altså hey – jeg gad safsusme ikke have den Bitterfisse til bords til et middagsselskab. Jeg  bliver ikke i bedre humør af at sidde og svine andre personer til. Sådan helt generelt.

Medmindre det hele er et hoax. Og Bethany er en mand. Det tror jeg. Og han sidder og griner sin sure røv i laser over al den hype, som al den galde og alle de perfiditeter har skabt. Og vil skabe. Og så har han helt sikkert Fernet Branca-producenten som sponsor.

Se det var fandme en nyhed….

5 thoughts on “Er du sur, gal eller trænger du til et godt grin?

  1. Har kun hørt om siden og nu lige læst lidt. Måske ikke en side jeg lige smider på min blogrulle, men hvem ved om jeg kigger derind en anden dag. Til gengæld fik du mig til, at smile lidt af din forestilling om bloggeren 🙂

    1. Jeg tror det hele er et mediestunt. Som er set før med andet tema og anden tone. Men smiden om sig med perfiditeter og andre fornærmelser er et must for det koncept.
      Men godt jeg kunne foranledige et smil. For der er godt nok megen surhed hos Bitterfissen. 🙂

  2. Jeg synes det er en rimeligt rædselsfuld blog, der mest bare byder ind med fornærmelser og provokation for provokationens skyld. Lidt ensformigt i længden. Som du selv skriver, så har døgnet kun 24 timer og jeg har ikke liv nok til at læse med på sådan en vred og negativt ladet blog.

    1. I det store og hele er jeg helt enig. Jeg bliver bare overrasket over sproget og udtryk. Som får mig til at grine. Men selve konceptet gider jeg heller ikke bruge tid på. Det er sgu for negativt. Og gamle sur mand. Agtigt.

Skriv et svar

