En syngende moviestar?

I aftes hev jeg op i mig selv og kastede lidt festlig makeup i hovedet, pressede de lettere hævede fødder i noget højhælet fodtøj og fik Manden på matriklen og mig selv ud i bilen. Det i sig selv er en præstation på en fredag aften efter en travl uge. Sofaen og Disney sjov trækker ret meget sådanne aftenener. Og samtidig var det Manden på matriklens første fredag aften hjemme i 4 uger. Men næh nej. Jeg havde jo købt billetter. Til noget musikspillesyngeagtigt noget. I Amager bio.

For Kevin Costner gæstede spillestedet. Med band. What? Jeps. Og som Storepigen spurgte: “Men kan han da synge? Og spille? Jeg troede han var skuespiller”. Se, det vidste jeg jo ikke. Om han kunne synge. Eller spille. Same same måske? Men det skulle jeg og nogle kære venner da ved den søde grød finde ud af. Og Manden på matriklen var tvundet med. Uden at kende billetprisen. Så var han aldrig taget med.

Eller; du – let’s be honest: Jeg sku da for filan da bare se manden. Sådan på close range. Eller så tæt, som jeg nu normalt bevæger mig til scenekanten. Har det nemlig ikke så godt med at sku stå presset tæt sammen med fremmede og svedende og alt muligt andet personer. Så jeg er sådan en mere-lidt-længere-tilbage-i-rummet koncertdeltager. Whatever.

Billede1351-1

Men han kom på scenen, med guitar, hvid shaker skjorte, vest og tørklæde, very casual, og spillede og sang. Ingen stor stemme, det var svært at høre, hvad han egentlig sang, men charmere kan han også udenfor lærredet. Kevin C. takkede alle de mænd, som var kommet. For de var jo nok blevet slæbt med af alle de kvinder, som ville se giraffen live. Hans stærke side var absolut alle hans intro’er til forskellige musiknumre. Han spillede måske så alligevel ikke så meget på den medbragte guitar, men han havde jo lissom også rigeligt med musikere med sig. På scenen. Og de kunne både spille og synge.

Så ikke at det ikke var en fin koncert med ok musik; det opfyldte lissom mine forventninger. Som ikke havde været så store…Og jeg fik set ham. I 1½ time. Sole sig ret meget i sin filmskuespillerkendthed. Som endda udløste en flaske champagne efter de planlagte ekstranumre, som Kevin C. ikke rigtig vidste, hvad han skulle stille op med. Men åbnede og trissede frem og tilbage på scenen med, men han skålede med hele salen. Det var sgu lidt pudsigt.

Kevin Costner og Modern West i Amager bio d. 22/9 2011

Ikke at det ikke var god musik. Sådan ok. Og et par ballader, men ellers mest 1-2-3 så kører vi-tempo. God rock. Jeg spottede så adskillige midaldrende i cowboyhatte og ditto støvler. Håber virkelig ikke, at de blev skuffede over den manglende country-style-music. Der var lidt violin med i alle numre, men det var det. Til gengæld blev Manden på matriklen på til hele sættet, som varede 1½ time lige on the spot, og så var det slut.

Her er en video, som er lidt bedre kvalitet end min. Og en lidt mere fyldt lokale end Amager bio i går aftes.

Og hey – han har en FED tourbus. Med lædersæder og dagligstuelook. Vi tjekkede det ud…

Billede1366

2 thoughts on “En syngende moviestar?

  1. Hejsa
    Bare en kommentar fra én der også var med til koncerten i Amager Bio.

    Jeg synes også det var rigtig godt! Ham Kevin der kan altså noget med sin stemme og sit band, Modern West. Jeg var så heldig sidste år, da han spillede i Randers, at min far ringede og sagde at han havde en ledig bille, så jeg kom med på afbud og efter den aften var jeg KC & MW fan. Fandt de to første plader til en billig penge og var begejstret, synes virkelig de spiller super godt.

    Jeg har skrevet et par indlæg om koncerten i Randers på min blog, hvis du har lyst til at læse det.

    Mvh, Ann

    http://tonightwehavethestars.blogspot.com/2011/04/turn-it-on.html

Skriv et svar

