En tynd kop te

Billede0710-1

Eller op ad bakke, ned ad bakke.

På sådan en løbefri dag på arbejdet, hvor jeg også kun cyklede den ene vej, måtte jeg vel hellere se at få taget mig sammen. Til at finde min skov. I løbeskoene. Hunden trængte, og jeg trængte. Smuttede af sted lige inden spisetid. Skoven er forladt på det tidspunkt, helt stille og rolig. Lige os. Mig og hunden.

Tog Hinsterhusvejen op til 7’er vejen, op mod kompasstenen. Tænkte at jeg muligvis måtte gå op ad bakken lidt før Stjernen, men knæet holdt. Mærkeligt nok piver knæet i starten, men holder så op, når maskineriet kører. Tog 5’er vejen hjemad og sluttede ned af stierne. Plejer at ske i fuld galop. Men ikke i dag. Vandpytter, mudder og alt muligt gjorde et mere adstadigt tempo. Visse vasse. Jeg var derude. Som i gamle dage. Du ved.

Status: Knæ brokker sig. Achilles piver lidt i kor. Pis. Kryb tilbage i jeres huller. Afsted med jer. Ellers kommer i ikke med næste gang. Og vi har det faktisk godt undervejs. Og super bagefter. Så lad nu være med at piske en dårlig stemning op. Jeg skal nok hoppe på vippebrædtet igen inden sengetid. Jeg skal nok holde kompressionsstrømperne på i morgen efter cykelturen til arbejdet. Og hjem igen. Andet? Jeg skal nok tage hensyn til jer. Ama’r og på spejderære.

2 thoughts on “En tynd kop te

  1. Hvor er det dejligt at du er derude igen, og tænk at Karla er i tilbage i form til at løbe med dig – det er næsten det bedste!
    Måske skulle du prøve osteopat til dine gebrækkeligheder, de kan altså nogen gange gøre noget som fysser ikke gør. Kan være investeringen værd….
    Knus og vi ses derude – i hvertfald rent mentalt 🙂

  2. En tur i skoven hvor man føler sig som “Palle alene i verden” er nu ikke så ringe endda. Irriterende at bentøjet knirker, så gælder det om at passe på, men du lytter jo også til din krop – så mon ikke det går?
    Knus Gitte

Skriv et svar

