Madoplevelser

I går var jeg på nederdelekursus hos hende her. Og jeg havde glædet mig til det. Det kan du læse meget mere om lige her ovre. For her skal det handle om noget andet. Om mad!

Jeg havde chauffør på den dag. I går. Og så skal man jo hentes igen. Når man nu er blevet bragt og har en meget tung symaskine at slæbe på. Og tasker fulde af stof og andet. Når så de to unge mennesker og den lille gider at køre med helt ind til Vesterbro en sen lørdag eftermiddag, bliver den her mor nødt til at invitere til lidt mad ude. For sådan noget sker ikke så tit for os. Alt for sjældent.

Hvad og hvor skal det så være? Når det netop ikke sker så tit, er der så meget at vælge imellem. Efter lidt diskussion frem og tilbage i en total tildugget meget lille bil med fem personer i, gik Storepigen og Manden på matriklen med til at forsøge sig med lidt indisk på Østerbro. Når jeg havde forsikret dem om, at man kunne få indisk, som IKKE var stærk. Det var jeg overhovedet ikke, men happy go lucky; og man må jo bare håbe. Ik’? For de kan ikke, som i absolut ikke og spontant optræk til mytteri, hvis de hjemlige gryder ved et uheld fremmaner stærke spiser, kan ikke spise noget stærkt. (Vi er to andre, som synes, at de er nogen tudekiks, men det siger vi ikke højt.)

Og Kashmir i Willesmoesgade, f.k.a. Tabak, var ret tyndt besat, da vi kom. Ok, klokken var jo kun lige lidt over halv seks. Jeg har spist der flere gange før, men ikke de sidste to år. Det har altid været en god indisk-mad oplevelse. Ikke fordi jeg har været i Indien og smagt the real thing, men det virker autentisk. Og smager. Og har altid været en ret så hyggeligt og afslappet sted.

image

Maden, Tabak/Kashmir gjorde det igen. Big time. Og mon ikke skeptikerne og tvivlerne (i familien – du ved hvem) overgav sig. Til maden, til stedet, til den meget venlige betjening og især til den helt utrolige saftige kylling. Vi valgte forskellige forretter, forskellige hovedretter, masser af garlic nan, ris, mango juice (og andre drikke). Det var et hit. Med tid mellem retterne. Tid til at sludre. Og hænge ud. Sammen. På Østerbro. Hvor alle andre gæster i starten var indere. For det siger man jo; så er maden i orden. På den autentiske måde.

image

Jeg kunne godt tænke mig at få hemmeligheden om, hvordan deres kylling er så saftig….

image

Alle billederne er lånt fra http://www.kashmir-restaurant.dk/

4 thoughts on “Madoplevelser

  1. Altså som du er en blog skrivende dame og det sagde du ikke en lyd om i lørdags (i alle tilfælde ikke til mig ;0). Ser da ud til at være et mega lækkert sted i spiste! Til jer der godt kan li` lidt chili kan jeg anbefale chilipasta, det kan sættes på bordet og de chili elskende kan selv tilføre efter behov. Hjemme hos mig spiser vi alle chili, men kæresten ønsker sved på panden chili og der kan jeg ikke være med – bare lige et tip :0)

    Jeg kigger forbi en anden dag, hyggeligt her hos dig – KH Karen Marie

    1. Næææ, sagde ikke noget. Til nogen. Er sådan lidt stille omkring reklame for min(e) blogs. Jeg elsker bare at skrive (for det meste), men er i virkeligheden hundeangst for, at nogen synes, at det er hamrende uinteressant. Det jeg skriver. Så jeg holder lidt lav profil.
      Nå men I skal prøve Tabak/Kashmir. Det var virkelig et kæmpe hit. Super spise. Og jeg vil straks få fat i chilipasta. Det lyder super med selvdosering. Lige noget for denne her familie.
      Og kig endelig forbi igen.
      Kh Katrine

  2. Det lyder som om i havde alletiders madoplevelse :-). Umiddelbart vil man jo også mene at det er et flot kvalitetsstempel at Indere vælger at spise der – det ville de jo nok ikke gøre hvis ikke restaurenten kunne finde ud af at lave god indisk mad.
    Knus fra Gitte

    1. Jamen det var det også. Kan kun anbefales på det kraftigste. Vi har helt høje. Det var så hyggeligt og så venligt og smagte så godt. Og anderledes. For de to du ved nok! 😉 Så vi har besluttet, at vi skal tilbage. Snart.
      Og vi tænkte da også, at hvis indere spiste her, kan det da kun være spisværdigt.
      Knus herfra 🙂

Skriv et svar

