Jobfri blog, vol. 2

Der er et andet tiltag på min arbejdsplads, som jeg og en sød, flittig og meget energisk kollega har arbejdet på at få op og køre. To morgener om ugen skal vi løbe med alle de elever fra 4.-9. klasse, som har lyst. Og deres forældre. Og 3. klasses elever, men det er så kun i følgeskab af en forældre. Inden skoledagen starter. Vi skal mødes 45 min. inden det ringer ind til første lektion og så løber vi i ca. ½ time, bader og spiser morgenmad i 15 min. og er så på vores pladser, når det ringer.

Man skal tilmelde sig til en eller begge dage. Bare så vi har en idé om, hvor mange der er interesserede og er friske. Og hvor mange, som vil dukke op. Vi krydser af i starten, men ellers håber vi på, at det bare kører. Løber. Indtil nu har vi smugkigget i indbakken på kontoret og fået nogle på mail. Det lover godt indtil nu. Og vi starter på tirsdag morgen kl. 7.30.

Og tænk – det er faktisk en del af vores arbejdstid. Vi får penge for at løbe sammen med en masse børn og forhåbentlig et par af deres voksne.

One thought on “Jobfri blog, vol. 2

  1. Hvor er det bare et supergodt initiativ. Det er sørenme flot klaret at stable det på benene og hvor er det godt at få de søde små ud i noget motion og sunde vaner. Gid jeg kunne være med til noget lignende, jeg ved godt at man som løber kan blive lidt trættende at høre på fordi man er så “frelst” – men her taler vi jo om at få en generation til at frostå vigtigheden i sunde levevaner.
    Og så kommer du da lidt mere ud at løbe…..;-)

Skriv et svar

