Jobfri blog?

Jeg har aldrig skrevet særlig meget eller indgående om mit job her på bloggen. Jeg tror, at det er fordi jeg gerne vil holde mit arbejdsliv adskilt fra alt det andet. Ihvertfald på bloggen. Fordi mit job er et af dem, hvor man tager det med sig hjem. Nogen gange lidt for ofte. Og et arbejde som lærer kan sagtens være et emne for en blog bare i sig selv.

Men selvom man har en regel, skal den jo udfordres og vrides lidt ind i mellem. Og nu hvor jeg har startet det nye skoleår op for fuld gas med flere nye og spændende ting, vil jeg lige dele lidt ud af dem. For der sker nye ting rundt omkring. Ikke kun på den skole, hvor jeg arbejder. Næ, masser af spændende tiltag er i gang.

I år har jeg lavet et valgholdstilbud med en sød og dygtig kollega, som vi har kaldt “Styr på krop og hoved”. Det indeholder et miks af motion (mest løb), teori om kost, sammenhæng mellem motion, velvære, energi og kost, praktisk madlavning og så alt det ind i mellem. 18 unge mennesker har meldt sig, og vi er kommet godt i gang. De er videbegærlige, nysgerrige og sultne efter at finde hoved og hale på al den snak om sundhed og motion, som strømmer til dem fra medierne.

Vi skal løbe nogle ture, lave lidt sund mad, have guru-gang (gennemgang af nogle af de fremtrædende sundhedsfigurer), se et par film, høre et radioforedrag, måske løbe et motionsløb, prøve orienteringsløb, lave core-øvelser, kigge på kostmodeller og alt det andet, som vi forhåbentlig kan nå.

Og tænk; jeg får faktisk penge for den tid jeg bruger sammen med disse dejlige unge mennesker. Samtidig med jeg gør det, som jeg synes er så interessant og spændende.

3 thoughts on “Jobfri blog?

  1. Hvor lyder det dog spændende – sikke et dejligt initiativ! Jeg kan godt forstå, du nyder at have med sådan et projekt at gøre!

  2. Super initiativ. Og hvor må det være dejligt at så mange unge mennesker har lyst til at tage sådan et hold – og hvor er de heldige, at de får en lærer som dig, der brænder for dette område. Det kan kun blive godt. 🙂

    Knus Lisbethk

  3. Det lyder da som en rigtig spændende opgave du har gang i, og ja tænk at man får penge for at motionere og have det sjovt sammen med dejlige unge mennesker – der er nogle som kan :-).
    En blog kan jo heldigvis bruges til lige præcis det man selv vil, så nu hvor det er glæde over jobbet der bobler, så er det jo naturligt at det også kommer til at fylde lidt i bloggen.
    Knus Gitte

Skriv et svar

