Løber du? Hvem? Mig?

Nu tror du sikkert, at jeg slet ikke løber. Når jeg nu ikke skriver om det. Du har fuldstændig ret. Eller. Jeg har løbet et par ture. Siden mit løb over Storebælt. Men slet, slet ikke, som det plejer at være.

Plejer er jo en tuff cookie at danse med. For den sidder jo og prikker dig i nakken. Ihvertfald min nakke. Jeg har løbet lidt på må og få. Sådan uden ur og Nike+. Sådan uden at tænke særlig meget over noget som helst.

Andet end, hvordan jeg skal finde tilbage til min tidligere rytme og hyppighed i løbeturene. Hvad jeg skal gøre eller måske ændre for at komme tilbage til den automatiserede tilstand, som bare fik mig ud af døren.

Jeg har som det første tænkt over, at jeg skal løbe andre steder end i skoven. Som i ikke kun der. Bruge landevejene noget mere. Få lidt afveksling ind i ruterne.

Derfor var det også så forfriskende at løbe med Helle i hendes turf og på Amager Fælled. Helt nye omgivelser, masser at kigge på og så endda en guide lige ved siden af. Jeg kunne mærke, at ture andre steder end lige i min egen baghave giver lyst og energi. Som om jeg ikke vidste det. Erfaringen må vist bare være smuttet ned bag ved sofaen.

Men nu vender det. Jeg kan mærke det.

Det var én ting, som jeg kan ændre på. Hvad ellers?

image

8 thoughts on “Løber du? Hvem? Mig?

  1. Variation, variation, variation – er svaret. Løb væk fra stierne. Løb i mountainbike-sporene. Spæn op ad bakkerne og jog ned. Løb fartleg mellem træerne. Løb off piste og lav dit løb så udfordrende som muligt.
    Og så kom da og løb med på Amager noget mere 🙂

    1. Det gør jeg. 🙂 Det hele, og med stor glæde også det sidste.
      Har iøvrigt fundet din te. I Allerød! 🙂 Super med lidt nyt.

  2. Hvad med et mål? Og en plan?
    Det hjælper mig lidt.
    Det kan godt være planen bare skal være at løbe to eller tre gange om ugen for at holde formen.
    Der er dog intet, der er helt så motiverende som min løbepauseinducerede spændingshovedpine. Hvis du nu lægger dig i sofaen en 10-20 år, kan du sikkert også skaffe dig sådan en.
    😀

    1. Jeg tror, at du har ret i den motivation, som ligger i at have et mål. Og det skal jeg finde ud af.
      Åh hovedpinen; den kan komme meget hurtigere… 😀

  3. Det lyder som en rigtig god idé at løbe nye steder og få set nye omgivelser! Dejligt at du har en løbeven – jeg synes, det må være sjovt at være to.

    1. Det er også rigtig hyggeligt at have nogen at løbe sammen med. Af og til. For aleneheden giver også luft til tankerne. 🙂

  4. Variation kan virkelig være en god inspiration og motivator. Godt at være i gang igen!

    Og vi skulle da i grunden også have os en tur sammen, var der ikke noget om det? Jeg løber jo ikke langt i øjeblikket, men kan godt tage 5-6 kilometer og hvem ved, måske mere i det helt rigtige selskab! 😉 Jeg tester bækkenet med de små ture, hyppige, næsten hver dag! Men men men … den dér variation! 🙂

    God dag. Knus

    1. Ja, det er rart. 🙂 Og det er dejligt, at dit bækken vil være med igen. 😉
      Og jo – vi skulle mødes og løbe lidt. Karla er jo også klar igen til en langsom og ikke så lang tur. Så 5-6 km vil være fint. Alle weekender i august er travle, men tidlig sept?
      En god dag til dig og knus

Skriv et svar

