Vi må håbe, at det bliver bedre i morgen

Gårsdagens bedste nyhed var, at det ville blive godt vejr i dag. For mand, har vi set meget tv de sidste dage. Fordi regnen ikke holdt pause, men fortsatte i en grad, så det var umuligt at få både vasketøj og håndklæder tørre.

Det betyder også, at vi gang på gang er blevet hevet tilbage til de komplet uforståelige og  rystende begivenheder i Norge. Og vi har siddet helt stille med gåsehud på armene og en klump i halsen over de 150.000 mennesker, som mødtes og spontant sang, da der ikke var plads til at gå. Og tænkte lidt over, hvad man skal stille op og komme videre  med livet, hvis ens barn er blevet brutalt jagtet og skudt ned af en psykopat, som fortsatte i en time?

Men i dag skal der være pause fra det.

Men til gengæld bliver det måske lidt ordknapt. Og billederne må tale for sig selv. Vise det jeg gerne ville formulere.

For hvis du ikke har opdaget Picniks fortræffeligheder, så kan du snuppe lidt tid og smutte forbi. For der kan man lave sjov med fotos. Sådan i et snuptag. Det er endnu sjovere end i Picasa og ret let. Og det er mange muligheder for at lave et helt særligt udtryk. Så prøv det.

Herunder er der to “rene” billeder og så to, som der er pillet lidt ved.

Anna ren

Anna loomish

SONY DSC

SONY DSC

Det, som er allerbedst ved sådanne programmer er, at man kan få noget brugbart og sjovt ud af dårlige fotos.

Prøv det. Mange features er gratis uden opgradering til premium. Smiley, der blinker

7 thoughts on “Vi må håbe, at det bliver bedre i morgen

  1. Dejlige billeder. Jeg tror, vi alle har brug for at se på noget smukt nu!

    Jeg har vasket tøj og hængt det ud, selvom det hænger sammen med nogle tunge, tvivlsomme mørke skyer. Men jeg tror på at solen kommer frem senere! 🙂

    Ha’ en fin dag. Knus.

  2. Ja, MON ikke vi har brug for noget godt og positivt. 🙂

    Solen titter frem her nordpå lige nu. Jeg skynder mig at puste dem i din retning. Og krydser fingre. 😉
    🙂

  3. Hverdagen og livet vil nemlig forsætte. For nogle sker det næsten omgående og andre har brug for ekstra tid (her taler jeg om ikke direkte involverede for så er det jo en anden sag).

    At finde og se det positive i andre ting i livet er altid godt. Så jeg nyder solen er fremme. Måske vil jeg endda finde løbeskoene frem, som ellers har grint af mig længe. Vi må se 🙂

    Ha’ en dejlig aften.

    1. Ja, det har du så meget ret i. 🙂
      Velkommen hjem fra det nordamerikanske kontinent. 🙂
      Fik du løbet en tur?
      God aften til dig. Hvis du kan holde dig vågen for jetlag’en. 😉

      1. Ja, jeg fik løbet en lille tur på 3,55 km. Min kondition er virkelig blevet ringe på de 6 uger uden motion, men det må jeg så få rettet op på 🙂 Det var nu dejligt, at være ude trods alt 😉

  4. Ja, det har været rystende og gribende at følge begivenhederne i Norge! Men man kan næsten ikke rumme mere …
    Sikke et spændende fotobehandlingsprogram du har fundet – det kender jeg ikke. Jeg bruger selv Photoshop Elements, som jeg er ret glad for.
    Ha’ en dejlig aften – det er skønt, at vejret er blevet godt igen!

    1. Jeg har kun fundet det, fordi det er en ekstra online redigeringsmulighed, hvis man bruger Picasa. Som jeg gør. Men jeg har faktisk også Adobe Photoshop. Er det det du har? Jeg er vist bare ikke rigtig kommet i gang med det. Det er SÅ stort…. 😉 Har du nogen tips til mig?

Skriv et svar

