Misundelse er fandme en grim ting, du!

Glæde over andres suces er meget mere klædelig og fordøjelig og god for den mentale energi. Men ikke desto mindre kan jeg ikke sige mig lidt fri for at være lidt misundelig. I disse dage. I denne tid. Bare en lille bitte smule. Smiley, der blinker 

På alle dem jeg kigger forbi hos, som får løbet rigtig langt, mange km og som har et mål for øje, som giver dem motivationen og glæden. For dér har jeg også været. Og det var rigtig dejligt. Det giver ikke så meget slinger i valsen (=uregelmæssige løbeture uden mål og med. Og fordi det er bare så fantastisk at løbe af sted på de der lange, lange ture, hvor man vender hjem efter 1½, 2 eller 2½ time. Hammer-træt og med ømme ben, men fyldt op af den mentale ro, som kommer efter en lang tur.

Hvor tankerne driver af sted, og man end ikke kan huske, hvor de bevægede sig hen undervejs. Hvor man ser omgivelserne for første gang, på en anderledes måde eller helt glemmer at se sig omkring, fordi hovedet er helt tømt og den indre meditationsmotor har slået sig selv til. Hvor man begynder den indre samtale og diskussion om, hvorvidt det her projekt overhovedet er en god idé, fordi man bare er så hulans træt? Og hvor man har det helt vildt godt, når man er hjemme på matriklen igen, har været i bad, fået vand at drikke og en skive rugbrød.

Se, dét savner jeg. Og mangler. Og jeg er den eneste, som kan ændre det.

imageBilledet er lånt med tak fra runnersworld.com

2 thoughts on “Misundelse er fandme en grim ting, du!

  1. Hej Katrine,

    JA DET ER SANDT…
    Jeg løb en tur i søndags på 13 km og det var længe siden, jeg havde været over 10 km – så jeg var helt glad. Håber snart det vender for dig og for mig.
    I dag skal jeg købe ny cykel,så skal jeg også igang med at cykle.

    Men men, det skal nok komme igen, når man har misundelsen og længslen skal motivationen nok komme. Vi må bare tage små skridt, tror jeg.
    Knus Karina

    1. Jeg kan lige forestille mig din glæde over at løbe +10 km. 🙂 Jeg ved, at jeg vil glæde mig til at jeg når dertil igen.
      God fornøjelse med din nye cykel. Det er herligt at få en ny.
      Knus fra mig 🙂

Skriv et svar

