Udfriet af mine pinsler

Ja, minsandten. I havde alle ret. Det går fint med den unge mand på matriklen på Roskilde. Han har fået ladet mobilen op (surprise! skidtet var ikke fresh ladet hjemmefra) og har ringet hjem. Men jeg faldt totalt i og sendte en sms til hans bedste ven, hvorefter den unge mand ringede fra en helt tredje telefon. Han har det sjovt nok fint, men er sulten hele tiden. Selvom han spiser. OG har spist sine dåser baked beans kolde (arddjjj….) havregrynene er væk og mors Capri Sonne forlængst er hældt ned.

Så jeg er blevet begunstiget med endnu et opkald. For jeg havde jo varslet, at jeg skulle til Roskilde i et ærinde. Og om jeg kunne komme forbi med ny forsyning? Ja, selvfølgelig gør mor det. Nærmest hellere end gerne. Bare lige så jeg kan se hans kulør; bruger han nu solcreme? Ikke fordi vi gjorde det. Næh nej du, det var Tropical Oil faktor 2 med kokoslugt. All over den friske hvide krop i det græske ø-hav. Og så jeg jo lige kan tjekke op på hans almene tilstand. For det er jo først i morgen, at det går rigtig løs. Altså på Roskilde.

Men: jeg er ved at lære det. Lidt mere. Bekymrer mig ikke så meget. Prøver ikke at være så pylret. For det er sgu ikke kønt at være pylret. Så jeg relaxer. Læner mig tilbage og nyder vejret. Og roen. Som i stilheden.

For hel ro er der sgu ikke. Endnu.

2 thoughts on “Udfriet af mine pinsler

Skriv et svar

