På tur langs øresund

Fordi der var lyst og behov for at løbe langs noget vand på weekendens lange tur blev turen forlagt fra Rungsted Havn til Snekkersten. Knap 16 km langs Øresund en stor del af tiden. Det kræver lidt velvilje og hjælp fra hjemmefronten, fordi der er lidt transport til startstedet.

Der er noget specielt at løbe fra det ene sted til det andet og ikke bare på en rundstrækning. Sådan lidt eventyragtigt-vi-transporterer-os-selv-lignende (ja vi blev kørt af hver sin mand til udgangspunktet Smiley), som gør turen meget anderledes. Der er virkelig kun en vej. Fremad og hjemad mod slutpunktet.

Vejret, udsigten, selskabet var alt helt i top, og jeg kan kun klage over mine egne trætte ben. Vi er to halvgamle piger, som må sande, at der ikke er det samme flow over vores lange ture som sidste år. Men hvor vi hygger os og nyder turen. Og nyder, at vi kan. Og sightseer lidt på vejen. Får inspiceret lidt nybyggeri til tocifrede millionbeløb, tjekket et butiksvindue ud, tanket vanddunke op og så’n lidt af hvert.

Turen førte os op langs Nivå bugten og Nivå strand og havn, forbi Sletten strand og havn nede ad Gl. Strandvej, hvor der ligger de kønneste små fiskerhuse, forbi Louisiana ad stranden, hvor museumsbesøgende holdt skovtur eller bare dyppede tæerne i det meget kolde Øresund, videre gennem havne- og strandområdet ved Humlebæk, via Strandvejen igennem Espergærde, inden vi smuttede igennem skoven ved Egebæks Vang, hvor vi så var ved endepunktet.

Hurtigt i noget badetøjsnoget og en badekåbe og ned til badebroen ved Snekkersten strand. Skal hilse og sige, at badevandstemperaturen er tæt på frysende. Det var sådan set ok at komme ned, et par meter ud, for bare at opnå en vanddybde, som jeg ikke risikerede at skrabe maven mod bunden (nej der er ikke noget hængevom her…), men kulden ramte mig på vej tilbage efter et rigtigt dyp med hovedet under und alles. Totalt knoglefrys og jeg nåede faktisk at overveje, hvordan jeg skulle komme op af trappen på badebroen igen. Det kom jeg. Men fårk hvor var det koldt.

Og helt og adeles vidunderligt og feel good. Bagefter. Smiley, der blinker Især da der blev lavet en dobbelt latte, som blev indtaget med noget melon og æble. Næste gang prøver vi at løbe fra Snekkersten og her til Karlebo. Uhhhhh…..

This slideshow requires JavaScript.

Rungsted Havn til Snekkersten af kimbiakat på Garmin Connect – Detaljer.

7 thoughts on “På tur langs øresund

  1. Dejlig tur at læse om :-). Jeg er ret imponeret over at I kom i vandet. Selv om påsken i DK har været varm må vandet alligevel være noget køligt!

  2. Det lyder bare som en helt fantastisk tur – jeg kender den jo ret godt! Flot løbet og du skal nok blive klar til det hele….
    Den der Garmin connect ser bedre ud end træningscenteret – skal man bare downloade eller hvad?
    Stort knus herfra! 🙂

  3. Der er også runkeeper.com og endomondo.com den første kende jeg ikke selv, den sidste har kort fra googlemaps. Der er meget at vælge i mellem.

  4. Jeg bruger Endomondo. Mest fordi det var det jeg kom forbi først, og det fungerer OK. Når jeg føst får loaded data op på sitet altså. Selv god søndag, og mandag også nu jeg er igang 😉

Skriv et svar

