Ferie ferie ferie…

MON ikke der er gået ferietid i den. Altså for mig. Og for vejret. Det kunne faktisk ikke være bedre. Har allerede erhvervet mig årets første næsten-solskoldning, så det er bare ferietid og sommertid.

Har dimset helt vildt rundt, set nogen mennekser, spist en del mad, fået støvet grillen af, så Grill-Bill kunne komme i gang.

Har smidt en bådebro i vandet, set på, at andre har smidt en bådebro i vandet, men har til gengæld fikset frokosten til dem (som var lavet).

Har tilbragt ret meget tid i hængekøjen, som aspirerer til sidste sommers bedste erhvervelse og har fået læst et par bøger.

Og sovet et par lure.

Og har tjekket skoven ud for bøgudspringelser. Tjek! Den er nået til Nordsjælland. Var sgu lidt bekymret nede på sydspidsen af denne ø, hvor hele bøgeskoven stod i fuldt flor. Blæremås. Bare fordi den ligger ved vandet og 130 km længere sydpå.

Og så har jeg løbet et par ture. Siden i tirsdags. Er kommet lidt op i gear og fatter simpelthen ikke, hvorfor det er så svært. Er tilbøjelig til at skyde skylden på ægløsning/mellemmens, fordi jeg er begyndt at prøve kræfter med menopausen/overgangsalder/klimakteriet. Fandme ikke nogen sjov tid, du!

En tur på godt 7,5 km sent langfredag efter hjemkomst fra sommerhuset på sydkysten, inden vi frådende kastede os over pizzaer. Og lidt vino. Turen var ok. Føltes lidt tung, dvs. jeg føltes tung, same same, men tempomæssigt ok. Er herredårlig til at løbe langsommere, så jeg ikke lige skal ned og gå 20 m af og til. Eller efter en bakke. Skoven var herlig. Og menneskeforladt. Smuk og solrig og jeg følte mig heldig og rig ved at have sådanne omgivelser at løbe i. Helt alene…

Smuttede af sted igen i går inden et påske-tamtam. Bare såan for at være i godt humør og løbe lidt kalorier af, inden vi mødte en yderst velassorteret buffet med tilhørende grill.

Og så fordi jeg havde lyst. Se det var jo det allerbedste. Måske er jeg på vej tilbage til tidligere storhedstid? I hvert fald blev det en kort tur, men manner – fandfucking hurtigt for mig. Den kan vel gælde som en tempotur? For dem er der ingen af. Sådan lige i øjeblikket. Men jeg får løbet…

Sen langfredagstur i skoven af kimbiakat på Garmin Connect – Detaljer.

5 km tur på gamle rute af kimbiakat på Garmin Connect – Detaljer.

image

Fortsat god påske til dig og dine! Smiley

Skriv et svar

