Træt og øm

er, hvad jeg er efter dagens tur, som skulle være lidt længere. Lidt længere som i vi-skruer-op-for-km-antallet-for-der-er-et-½-mar-om-ikke-så-længe. Ikke særligt videnskabeligt eller oplyst. Lige nu er motivation og tid til, at jeg bare får løbet flere km. Vejret kunne ikke holde mig hjemme, så skoene blev snøret, og jeg tog turen af vejen gennem et par landsbyer, inden jeg ramte skoven Tokkekøb Hegn. Dér er jeg ikke så kendt, og stedsvag, som jeg er, har jeg kort med. For formen var ikke til for meget løben rundt i rundforvirret tilstand.

Skønt at løbe på asfalt. Som endda ikke var for bakket. Men allerede efter 6 km synes jeg, at det var tungt. Lagde lidt gå-pauser ind og jeg tog et par fotos undervejs. Det gav luft til at hive en tur på godt 12 km hjem. På et tidspunkt fik jeg slukket for gps-uret, fedest når jeg er sådan lidt ocd omkring min opmåling. Tidspunktet må komme, hvor jeg lader det hele blive hjemme. Altså alt gearet og liret. Men det bliver, når jeg ikke synes, at det er vigtigt lige at holde øje med, hvordan det går. Selvom det altid går næsten på samme måde OG i samme tempo.

Min hydrering var ikke på plads i dag, og det fik jeg at mærke. På den hårde måde. At løbe en længere tur og være dehydreret – ihvertfald delvis – er for mig faktisk værre end at løbe på manglende mad. Hjemmefra fravalgte jeg endda væskebæltet, for det sidder af h.. til, bla. fordi det er for løst om livet. Jeg bliver nødt til at finde en anden løsning end det. Og væske skal jeg have med på de længere ture. Især nu hvor det bliver varmere. Så gode råd mht. lige det område modtages SÅ gerne.

Men på trods af en tung tur, ømme knæ og stænger og en træthed i kroppen, som jeg ikke har mærket i lang tid, var det godt at komme ud på en længere tur. Næste af den slags bliver på søndag. Egentlig planlagt 16 km, men det holder vist ikke. Rigtig.

This slideshow requires JavaScript.

Reklamer

11 thoughts on “Træt og øm

  1. Smuk tur! Jeg prøver ihærdigt at undgå at løbe med væskebælte. Enten har jeg en lille hjælper med på cykel med vand, eller også løber jeg nogle runder a ca. 4-5 km, hvor jeg kan lægge vand ud.

    Fik en gang rådet, at løbe en rute, hvor man passerer kirker – der skulle være ca. 5 km. imellem landsby-kirkerne, og i den frostfrie del af året, skulle der være åbent for vandet. Og jeg kan da se, at du kommer forbi en kirke på din tur, måske det var noget?

    1. Ellers super idé. Men enten kommer kirken efter 2 km eller efter 12 km og tæt på hjem. Men jeg vil da prøve at se, om der ikke er andre kirker, når jeg løber rundt på landevejene. I skoven er der vist ikke meget at gøre…
      Og så skal Lillepigen vist bare snart lære at cykle uden støttehjul og med mor på tur. 😉
      Får du ellers løbet?

      1. Ja, se da at få lillepigen med – selvom der nok også skal startes i de små distancer for hendes vedkommende.

        Jeg får skam løbet, synes bare ikke at jeg orker bloggen lige nu. Jo længere tid det er siden, at jeg sidst skrev et indlæg, jo sværere bliver det. Og det er jo en dårlig cirkel at komme ind i. Men løbemæssigt går det godt – løber regelmæssigt, både kort og langt og også et par småkonkurrencer indimellem sammen med familien.

        Knus fra LisbethK

  2. Ingen gode råd herfra, med de sølle 4-5 km jeg bevæger mig får jeg ikke væske – selv om jeg nogle gang synes jeg trænger. Men sejt at løbe 12 km.

    Hvilken ½ marathon skal du løbe? (husker det ikke lige).

    God påske 🙂

    1. Hej Fru E
      Jeg skal løbe over Storebælt i slutningen af maj. Og så er det jo meget individuelt med væske. Nogen skal have efter 3 km og andre kan løbe 15-17 km uden.
      Håber du har en god påske også. 🙂

  3. Det er nogle dejlige billeder du viser herover! Jeg kender området – der er så smukt i øjeblikket. Flot at du er så målrettet med din motion. God løbetur i morgen og en rigtig god påske til dig!

    1. Også god påske til dig Madame. 🙂 Og jeg hiver mig selv af sted. Der er virkelig brug for viljestyrken pt. Men så hjælper det jo, at skoven er så køn i øjeblikket. Og nu er bøgen sprunget ud. 🙂

  4. Hvor er det bare nogle skønne og forårsagtige billeder du viser – det bringer rigtig løbelysten frem. Det er da et skønt område du har hvor du bor! Så se du bare at komme afsted og finde løbeformen til de længere ture igen….men du er jo også godt på vej 🙂
    Ang. væske på løbeture, så er jeg heller ikke til væskebælte, det irriterer. Jeg planlægger gerne en langtur på forhånd og ligger depoter ud. Tit passer det jo at jeg har været ude og handle alligevel, eller på arbejde og kan så gøre det på hjemvejen. Henter det så en af de efterfølgende dage når det passer.
    Knus fra Gitte

    1. Ja, her er dejligt. Og det hjælper allerede… 😉 Har også tænkt på det med at lægge depoter ud. Og det er absolut en god løsning til de lange ture, hvor der ikke er vand undervejs. Længere nordpå har jeg haft held med at spørge om lidt vand fra udendørsvandhanen, når der var folk i haven. 🙂
      Knus og fortsat god påske

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s