Genoptræning?

Jeg har tilsidesat og negligeret mit skriveri på bloggen den sidste uges tid. Der har bare været for meget andet , som har lagt beslag på min tid. Men især godt vejr udenfor, som har lokket. Ikke så meget løb udover morgenløb med klassen, men til gengæld lidt tid i cykelsadlen og for alt hundens genoptræning.

Efter et kortvarigt panik- og paranoiaanfald, hvor vi troede, at senerne til de midterste tæer på guldbenet var sprunget igen, er der faldet ro på. Og hunden har altså en fuck-pote. Eller et par fuck-tæer. Men hva pokker – hanhundene vil ha’ hende alligevel. De går sgu ikke så højt op i sådan.

Men hendes genoptræning – eller benets – har fået høj prioritet fra mig. For hunden opfører sig, som om den er totally fit og klar til det værste. Not! Men hun er helt klart selv af en selvopfattelse, som nu igen omfatter frit løb, deltagelse på løbeture og pindekastning. Men nu er det så’n, at hun er på snor måneden ud, og så kan vi se på lidt løsgængeri. Træningen er lange ture i skoven, i snor. Med mig.

Og det er lidt svært at presse både hendes ture og mine løbeture ind, når man rammer matriklen halvsent om eftermiddagen. Så det er ikke blevet til så meget i løbeskoene. Men mon ikke jeg har trampet rundt i skoven? Jo tak. Og den viser sig fra sin bedste side lige nu. I dag. Ikke i går, hvor det bare regnede og blæste. Som i forgårs. Men i dag var det fantastisk. Varmt, duftende af forår, en larm af forårskåde og -skræppende fugle og sol.

I dag kom jeg tidligt hjem efter at have været til mammografi og ultralydsscanning på Hamlet. Så jeg nåede mig først (godt 6,5 km) hvor jeg blev straffet for gårsdagens aftensmåltid (4 forårsruller og to glas rødvin) med betontunge ben. Ikke fordi pulsen var meget høj, hele kroppen var bare monstertung. Men sammen med de ca. 2,5 km i morges med klassen samlet km på dagen 9 og ok for mig. En time med hunden tidlig aften – også i skoven – giver en træt krop herhen under aftenen.

This slideshow requires JavaScript.

3 thoughts on “Genoptræning?

  1. Hej Katrine
    Godt at der ikke var noget med det hundeben. Jeg løb en meget våd tempotur i din skov forleden, og efter påske, SÅ tager jeg skoene med igen, ik?
    Knus

  2. Gør det. Jeg tænkte meget på dig i dag på min tur, fordi skoven bare var fantastisk. Jeg ville unde dig vejret i dag. Jo, sko med efter påske..
    Knus 🙂

  3. Godt at det går stille og roligt fremad med jeres hund. Sikke en masse flotte billeder du har taget – det er jo en fornøjelse at se foråret tonse ind over os :-).
    Knus Gitte

Skriv et svar

