Bingo!

Dagens tur var en af den der enere. Hvor alt funker og spiller sammen, vejrtrækningen fungerer og benene løber det bedste, de har lært. Der  er en lethed i kroppen, og hele maskineriet kører som sjældent set. Man føler sig som en Abebe Bikela, selvom en lille stemme bagerst i hovedet siger, at det er du trods alt ikke. Alle 7 km blev løbet med ca. 6 min/km, og det er rigtig godt for mig. Lidt træg i starten, men havde til gengæld 3 km mellem 5.25 min og 5.55/km. Men nu er alt det der med tal jo faktisk kun interessant for mig selv. imageOg dog alligevel. For hvilke faktorer er det så lige, som gør, at jeg har sådan en turbo-tur. Lige pludselig, midt i min vej ud af løbekrisen? Hvad er det, som gør en forskel? En forskel fra de sidste mange ture, hvor jeg har følt mig tung som en elefant og med luft som en kol-patient. Er det kosten? Er det min grad af hydrering eller begyndelsen på en bedre form? Musikken? Fisk!

Tilbage står, at min tur i dag var en af de bedste nogensinde. Intet mindre. Jeg løb på en mindre træningstur op gennem skoven og hjem af landevejen på en tid, som næsten er min konkurrencetid. Det er sgu da underligt…Men wheeeeeeeeeee, DEN sylter jeg, putter på glas og tager den med mig. Forever!

Super-turen op gm skoven og hjem af vejen af kimbiakat på Garmin Connect – Detaljer.

11 thoughts on “Bingo!

  1. Lækkert at læse :-D.
    Jeg har fundet ud af at et raid i ungernes slikpose dagen før løb giver ekstra fart i benene… Er dog ikke helt sikker på om det er et godt råd 😉

  2. Dejligt at læse! Yes! Jeg glæder mig til meget snart, hvor jeg også starter op med løbetræningen igen. Og selvom det bliver med museskridt og forsigtighed, som en slags begynder, så er det jo de små sejre, der tæller. Og Garmin Forerunner og jeg skal-gi-dig-skal-jeg kommer også på! 😀

    Tillykke med din tur, som er brændstof til den næste. You go girl!

    Og ha’ en dejlig dag. Knus. 🙂

  3. Kære Katrine,

    Det var ren magi, og det der gør det at løbe så helt fantastisk.

    Det faktum at man ikke kan sætte alting på formel.

    Knus Karina

  4. Hej Katrine
    Det er bare superlækkert når der kommer sådan en løbetur hvor kroppen bare kører i rette gear og man til sin overraskelse ser at farten faktisk er helt god samtidigt. Var det bare altid sådan at være løber, så ville alle jo løbe – nu er det kun os seje der trodser vinteren og kommer afsted :-). Vi er måske ret mange seje – men hva gør det?
    Knus fra Gitte

  5. Det er lige præcis sådan en tur der gør det hele forskellen. Når man osse har de andre indimellem. 🙂
    Skønt at høre…Hvad gør forskellen for mig ? Tja, som du må jeg sige Fisk:-)

  6. Sådan, Katrine !!! Sikke en start på foråret og mildere dage med løbeskoene på :-))) I højt tempo – way to go, dear!!!
    Kærlig hilsen
    Pia

  7. Takker for alle jeres tilkendegivelser. En tur som den beskrevne skulle vi alle have lidt oftere. Så ville det være en leg…..

  8. Hvor lyder det bare fantastisk, det er sädan en tur jeg drömmer om, men selv om jeg har löbet on/off igennem flere är synes jeg ikke det bliver lettere . Hvad er din hemmelighed..hvordan har du tränet dig op til at blive en bedre löber. Sä vidt jeg kan huske ( det er jo godt nok länge siden, sä hukommelsen svigter mäske ) sä löb du ogsä da du boede i München men ikke med samme succes som nu. Hvad har du ändret i din träning??
    Fantastisk blog du har…jeg undrer mig over at du har overskuddet til det…men hvis nogen kan sä er det dig, du giver dig altid 110%
    Knus Birgit

  9. Hej Birgit 🙂
    jeg ved ikke, hvorfor der lige pludselig er en tur, hvor alt kører. For tro mig, der har været mange, hvor det ikke gjorde, men var tungt og hårdt. Men jeg tror bare, at jeg har oparbejdet en form over tre år nu, som jeg i større eller mindre grad vedligeholder. Men da jeg startede i denne omgang, var det efter programmet i Henrik Jørgensens Løbeskolen. Og derefter et ½ maratonprogram fra iForm, hvor det bare handlede om at få øget distancen langsomt og så forhåbentlig uden skader.
    Og jo – jeg løb også i München, men ikke med så meget held, målrettethed og viden som nu.
    Dejligt at høre fra dig igen. 😀
    Knus herfra

  10. Det er sikkert en god ide at følge en træningsplan, men det er jeg desværre så dårlig til og så ender det med at man bare kører videre på samme måde som hidtil , selvfølgelig uden nogen forbedringer….måske er det virkelig den eneste fornuftige løsning af forsøge at følge en løbeplan. Jeg har da også haft mine små øjeblikke hvor jeg bare synes det var superfedt…desværre er det bare for sjældent og for det meste af tiden som du siger, bare tungt og hårdt.
    Knus Birgit 🙂

Skriv et svar

