Arnold, here we (I) come

eller NOT. Men – jeg har tit og ofte tænkt på, at jeg skulle se at gøre noget alvorligt ved min “core”-muskulatur, så jeg var stærkere i min krop sådan generelt, men især også fordi det ville gavne mig, når jeg løb. Og der er blevet skrevet en del om det rundt omkring i Blogland, især sidste år. Nogen gjorde virkelig noget ved, jeg lod det blive meget ved snakken. Jeg havde hele tiden mit medlemskab i Fitness World, hvor jeg af og til hev lidt i nogle maskiner. Men that was it. Det var ikke noget, som rykkede.

Så var det jo, at jeg var på dette fantastiske kursus. Hvor en fysioterapeut var en af instruktørerne. Som talte ret meget om styrketræning og de gavnlige effekter. Men det var træning med løse vægte. Det efterlod sådan set mig lidt på herrens mark. Indtil min kære makker i klasseteamet tilbød at give en gang personal træning, så jeg kunne komme i gang. Så tilbudt, så taget i mod og så gjort. I torsdags, hvor jeg så blev guidet igennem øvelser for ben, brystmuskulatur, arme, ryg og mave. Og der er noget om snakken; flere muskelgrupper kommer i arbejde, når man arbejder med løse vægte fremfor i maskinerne. Man skal nemlig bruge flere grupper til at holde balance eller holde posituren.

Det var en nem time. For det var instruktion, tiden var knap, og der var mange øvelser. Men jeg er i gang. Så er det bare, om jeg kan huske det hele (har dog en oversigt med noter og små tændstikmænd), og om jeg kan få plads ovre i den ende af vægtlokalet, hvor de seriøse drenge træner. Det bliver nok ikke en elefant i en glasbutik, men sikkert en hund i et spil kegler.

image

One thought on “Arnold, here we (I) come

  1. Hej Katrine
    Der er ingen tvivl om at en stærk muskulatur er en stor fordel på mange måder, også i forhold til at skadesforebyggelse når man løber. Problemet er bare at det er så pokkers kedeligt! Det er ihvertfald min mening… Men måske det ville hjælpe at få en kompetent person med til at lave et program, så behøver det jo nok ikke at tage voldsomt lang tid hver gang?
    Det bliver spændende at høre om den del af din træning også og ikke mindst dens effekter.
    Knus Gitte

Skriv et svar

