Løbetid

Jeps. Trods alt. Trods kulden og tidspunktet. En lille tur i skoven, som startede ad min yndlingssti ned mod Skovdammen. Godt rundt om dammen var stien pludselig helt blokeret af et træ, som var knækket i stormen. Sådan rigtig knæk, knæk. Det så voldsomt ud.

Så gik turen videre rundt og hjem efter godt 5 km. Lille kort tur, men det føltes godt og overskueligt. Og jeg tænkte, at jeg måske skulle tage en tur til i morgen og lægge et par km på. Sådan for at komme lidt op i km. Jeg lytter efter til knæ, ankler og achillessener. Når jeg kan for hosteanfald derude på ruten. For forkølelsen er sej og hænger på og hænger med. Det lyder, som jeg hoster lungerne op, og jeg har mangen gang sendt en tanke til Helle og hendes astma-hosteanfald i de perioder. Men det holder jo op, og jeg kan løbe videre. Strategien for dagens tur var stabilt roligt tempo, og det lykkedes fint. Selvom rådyr også sørgede for lidt adspredelse på vejen rundt. Når jeg sådan kommer trampende og forstyrrer deres aftensmåltid, efter at alle andre har forladt skoven.

4 thoughts on “Løbetid

  1. Dejligt med en løbetur. Men jeg har altså altid lært, at man ikke skal løbe, når man hoster på den måde! 😦 Måske du skulle restituere i dag?

    Nej, hvor lyder jeg bare morgenkedelig. Det er jeg egentlig ikke. Bare lidt træt. Men inden længe skal jeg tage mig sammen, bad, varmt tøj på og så en tur til lydighedstræning med Aimee. Det bliver sikkert hyggeligt. Håber vi kan holde varmen.

    Ha’ en dejlig søndag og gør, hvad du vil gøre, når du mærker efter! 🙂

    Knus

    1. Jeg hoster ikke hele tiden. Men overfaldes bare fra tid til anden. Så går jeg lige og får vejret, og så går det igen. Og hosten bliver mindre og mindre, så not to worry. 😉 I sidste uge kom jeg ikke ud, netop fordi der bare ikke var luft/ilt nok. 🙂 Sådan føltes det ihvertfald. Men eftersom jeg skal løbe med klassen i morgen, holder jeg hvil i dag. 🙂
      Håber jeres træning har været givende.
      Knus 🙂

  2. Man kan godt løbe med hoste. Bare ikke maraton i pollensæsonen!
    Fint du er igang igen. Nu kommer jeg også til Hillerød igen, såvi kan tage en tur i St. Dyrehave en eftermiddag?

Skriv et svar

