Ugen der gak

For det var næsten, hvad den gjorde. For mig. Alt for meget arbejde, alt for lidt tid til noget som helst andet, men heldigvis en rigtig god uge til trods. Jeg fik slet ikke skiftet gear, hvad angår mine løbeture, som planen havde været, men et par ture udenfor og en enkelt indenfor på løbebåndet i Fitness W. blev det da til. Lidt træning på crosstraineren for at holde pulsen oppe og samtidig skåne min knæ, som igen igen giver lyd.

Men jeg er meget langt fra min tidligere form, hvor jeg til enhver tid kunne løbe en tur på 10-14 km. Jeg føler mig tung (det er jeg også pt.) og uden energi i kroppen, når jeg er derude. Jeg har ikke løbet ture på over 6 km, og planen med at løbe Nike marathontestløb synes ikke helt realistisk på nuværende tidspunkt. Næste løb er om en måned, og det er på 15 km. Så….. gode råd er dyre. Eller hva’? Tidligere ville jeg nok have panikket lidt, men jeg er faktisk ret rolig. Det er bare et løb. Det er ikke det, som bestemmer, hvorvidt jeg kommer deropad igen på formkurven.

Men irriterende er det. At have smidt en rimelig god form væk, som der nu skal kæmpes hårdt for igen. Så kan jeg måske lære det?

exercise-motivation

9 thoughts on “Ugen der gak

  1. It comes and it goes! Men du kommer tilbage! 🙂

    Godt du har haft en god uge, selvom den har været fyldt med arbejde!
    Her stormer det på flere fronter. Tror vi må en tur ud i det blå. Hold på hatten, hundene i bilen og så bare køre og lade hånt om kulde og chill factor. Hvis bare hjerterne er varme! 😀

    Kan du have en god søndag, kære Katrine. Knus.

    1. Og så blev det mandag. Og det blæste stadig.
      Det skal nok komme tilbage. Til os begge. 🙂
      Knus 🙂

  2. Åh ja jeg kender alt for godt følelsen af at have smidt den gode form væk, men den kan jo heldigvis genfindes ;-). Det lyder da til at du trods alt har gjort en rimelig god indsats på løbefronten trods en travl uge. Det vigtigste er trods alt at komme afsted. Når bare viljen til at løbe er der, så skal der nok komme fremgang. Jeg synes også det så helt håbløst ud for et par uger siden, og nu efter et par uger med en bedre indsats så kommer motivation og form lige så stille tilbage. Så kom nu Katrine – løb foråret imøde (selv om det vist bliver vintervejr i den kommende uge, så er lyset da så småt på vej).
    Knus fra Gitte

    1. Tak for de opmuntrende ord. De hjælper. Tro mig! Jeg tænker over dem, tager mig sammen og muntrer mig selv lidt op. 😉 Tak skal du ha’.
      Knus til dig 🙂

  3. Det er selvfølgelig trist at løbe rundt efter en pause i træningen og sammenligne formen med den du havde da du var på toppen. Men prøv at dokumentere hvordan formen er lige nu (i km tider og hvor mange km du kan løbe). Så kan du bruge det som udgangspunkt. På den måde kan du nyde den lynhurtige fremgang du får uge efter uge når du begynder at træne igen. Hul i at du ikke løber så lang eller ubesværet nu eller om en uge som du gjorde sidste år. Du løber, det er det vigtige.

    1. Hej Pernille
      Du har ret. Dokumentation eller ihvertfald tanke på, hvordan det hurtigt går fremad kan være yderst motiverende og opmuntrende. Hvordan går det med dit eget løb?
      Knus 🙂

      1. Jeg løb 10 km på 70 minutter i søndags :-D. Så nu er jeg kun lidt langsommere end lige før jeg lagde mig med lungebetændelse i november. Mit mål er ½ maraton til oktober… jeg har gooooood tid ;-). Du kan læse lidt om mine ture på http://www.motionslob.dk/blogs/ps.
        For mig er det vigtigt ikke at fokusere for meget på den form jeg har tabt (eller endnu værre aldrig fik) og mere på den form jeg vinder. Ellers bliver jeg alt for trist.
        ILM med knuset 🙂

  4. Du kommer igen, Katrine. Selvfølgelig gør du det. Vi kommer jo til St. Dyrehave og løber igen i år, ik? Og drikker rødvin sammen bagefter. Og vi to laver nogle aftaler i St. Dyrehave, når jeg har vredet mig løs af det her ferie-mode og er tilbage på gården.
    Knus

  5. You bet! Vi skal løbe Skovmaren igen i år. Mit das ganze Zeug. Bagefter. Og vi skal få løbet et par ture sammen. Her eller i dit nye hood. 😉
    Knus

Skriv et svar

