Voksen og fornuftig, vers. 2

MON ikke jeg føler og er det? Jeg hoster og hakker, snotter og pudser næse og tæller timer til næste bane næsespray. Så MON ikke det var godt, at jeg ikke lod mig rive med til Østerbro og en masse andre løbetosser på en halvkold søndag morgen? Jo MON ikke.

Men MON ikke jeg også er træt af ikke at være på toppen og hele tiden hive en af de omkringflurerende forkølelser og halsonder til mig? Jo MON ikke. Så jeg har belejret sofaen. Smidt hovedpude og kæmpe tæppe i den, lavet te, hentet bøger og fået liv i brændeovnen. Så nu er jeg at finde lige her. Resten af dagen.

Bevæbnet med Giganternes fald af Ken Follet. Men sideantallet tager næste pusten fra mig. Fordi den vil tage tiden fra andre bøger. Med Klædt af af Tina Brændgaard. Fordi jeg så inderligt håber, at jeg aldrig skal udsættes for den frygtelige og muligt dødelige sygdom, men alligevel ikke kan lade være med at læse om andres kamp mod den. Fordi jeg er så fascineret af, hvordan mennesker i den mest ekstreme form for livskrise, kan finde kræfter, mod og vilje til at kæmpe og være stærke. Med Det kærlige køkken af Kirsten Skaarup. Fordi jeg vil ændre vores måltider herhjemme til bare ½ vegetarisk. Yeah right. Dét bliver nok en kamp. Og til sidst har jeg fundet Englenes spil af Carlos Ruiz Zafón. Anbefalet og omtalt så rosende af Megan.Og for lige at runde af, har jeg hentet Elsk at løbe af Bente Klarlund og Tor Rønnow ned fra boghylden, hvor den er havnet, men endnu ikke læst. Mere end de første par kapitler. Pffyiii…

Så der er nok. Det er bare at få valgt. Eller zappe lidt rundt i dem alle. For det bliver ikke til så meget osen rundt i Bloglandsbyen i dag. Når jeg nu er hårdt ramt af den herrhinoviruscapsid

Billedet er lånt fra http://videnskab.dk

4 thoughts on “Voksen og fornuftig, vers. 2

  1. Hej kære Katrine på sofa med bøger og te og halsonde! 😦
    Jeg er lige kommet ind fra en lang gåtur med Josie. Måtte bare ud! IPod på og afsted. I dag har jeg råsavnet en løbetur. Savnet det så meget, at jeg næsten kunne tude. Tal om at være voksen og følsom! 🙂

    Jeg er træt som en hjuldamper uden hjul og rastløs, fordi jeg kan mærke behovet for motion trænge sig på. Men med forkølelse, der lurer, og et bækken, der skal passes på – så var løb bare ikke en option. Jeg må sige at gåturen var et godt alternativ. Jeg føler mig mere menneskelig nu. Og overvejer også en kop te og at begrave snuden og brillerne i den bog, jeg læser lige nu. “Nattog til Lissabon” af Pascal Mercier. En rigtig god en med tunge, tykke ord og filosofi, så det driver ned af væggene. God!

    Anyways, stor sympati fra mig. Har det lidt på samme måde og tænker; vi burde jo sidde sammen og snotte og drikke te! 😀 En anden gang og så uden snot, ikk? 😉

    Knus og tanker

  2. Frisk luft og sceneskift hjælper tit på både det ene og det andet. Og jeg trænger og længes også. Jeg oplevede på min meget lille tur med Karla og hendes klumpben at stå og hoste så meget og så voldsomt, at jeg skræmte livet af fire cykelryttere. De tænkte nok, at det var en gammel kone, som liiiige skulle ha sit Cecil-fix. Pyh ha. Men jeg håber, at jeg er fit i morgen….
    Og ja, det ville have været hyggeligt med te-drikning. Jeg ser sgu bare så dårligt ud, sådan her. Med grimt og slattent hår og rød næse. Men vi tager den snart. 🙂
    Knus igen

  3. God bedring til dig. Ja vi er bare nogen der skal trækkes med den der “snot ting” er heldigvis kommet mig men det tog energien ja det gjorde så!
    Hygge til dig i sofaen med te, bøger og hvad der til høre 🙂
    Knus

  4. Hej Katrine
    Altså bortset fra halsondet lyder det jo meget hyggeligt med the, sofa og en god bog. “Giganternes Fald” er absolut en god bog, men den kunne alligevel ikke fange mig som mange andre af Ken Folletts bøger – “Jordens søjler” er bare såå god, “Et sted kaldet frihed” er også bare super…. men men der er så mange gode bøger. Kan varmt anbefale “Jeg vil give dig verden” af Chufo Lloréns, men der kan sideantallet vist også virke skræmmende.
    “Elsk at løbe” fik jeg læst ret hurtigt – jeg er helt syg med Tors beretninger fra diverse marathons og så krydret med lidt viden om krop og træning – fin bog og lækker, lækker udformning.
    Nå du fik lige startet bogtossen her – det skal man passe på med, og jeg har endda begrænset mig i dette indlæg ;-). God bedring til dig.
    Knus Gitte

Skriv et svar

