Voksen og fornuftig

eller er det omvendt? Jeg har besluttet mig for ikke at løbe det første testløb i Nike Marathontest i morgen. Jeg er fortsat snottet og hoster, som om jeg banker 20 Cecil (uden filter) ned om dagen. Så i morgens ellers planlagte 10 km rundt i og omkring Fælledparken er et no-go for mig. Jeg synes selv, at det er umådeligt fornuftigt og voksent af mig at afstå. Nej virkelig! Jeg vover som regel altid og håber på det bedste. Men denne gang tror jeg, at det vil være med for store omkostninger at løbe. Af flere grunde.

For det første har jeg været på arbejde hele ugen og været sløj. Og jeg har ikke fået det bedre, som dagene skred fremad. Tværtimod. Så en forværrelse af tilstanden, hvis jeg strammer den fysiske bue yderligere, er sikkert at forvente. Og der er vigtige møder med børn og forældre i ugen, som kommer, som ikke bare kan aflyses. Medmindre man ligger på hospitalet. Eller lign. Så jeg skal bare være frisk. Til en meget travl uge. For det andet er jeg ikke i min bedste form. Jeg har ikke løbet 10 km i ? Jeg kan sikkert sagtens løbe distancen, men ikke sammenholdt med første punkt.

Men øv er det sgi da…. så jeg vil ikke være at finde bag startafspærringen.

image

eller herude…

image

Billederne er lånt fra Spartas Picasa album.

4 thoughts on “Voksen og fornuftig

  1. God formiddag gode Katrine 🙂
    Ja, voksen og følsom som jeg er, må jeg sige, at jeg er helt sikker på at du træffer det rigtige valg. At lade være med at løbe det løb! Øv og ja, sådan er det bare. Du er stadig sløj og der skal slappes og restitueres.

    Jeg har det bedre efter min omgang, men da jeg stod ud efter badet og skulle vaske hår, kunne jeg mærke hvor træt jeg er. Flad! Havde en masse lørdag-formiddags-planer, men jeg må indse, at energien ikke er til det. Den er til varm hyldebærsaft, en tur rundt i blogland og så nogle gode ord i en bog.

    Og senere skal vi besøge min kære bror og spise god mad. Det bliver hyggeligt og lige til at overkomme! 😉

    Håber du får en fin lørdag med det du kan. Stort knus fra mig 😀

    1. Tak for det. 🙂 Håber I havde en dejlig aften i går, og du fik tanket lidt op. Jeg håber, at jeg nu med lidt ro på kan komme helt ovenpå igen i stedet for at rende rundt sådan skudt-smut.
      Knus 🙂

  2. Hej Katrine
    Det er altid ærgerligt når man af den ene eller anden grund ikke kan deltage i et løb man havde planlagt. Men sygdom og en form der i forvejen ikke er helt som den burde være i forhold til distancen gør det til et fornuftigt valg. Sommetider hjælper en lille løbetur når man er snottet, men man skal ikke ud og presse sig selv hårdt. Så se du at blive frisk – og så skal vi nok skubbe på dig hvis der kommer alt for mange undskyldninger for ikke at passe dit løb ;-).
    Knus fra Gitte

    1. Jeg er helt enig. Hvis man ikke er helt vingeskudt, kan en lille tur godt hjælpe. Og friske op.
      Det er godt at vide, at der er nogen, som holder mig til ilden. 🙂
      Knus herfra

Skriv et svar

