Torsdagsblues

Thank god it’s snart Friday. Da vækkeuret ringede mandag morgen lidt i seks, tænkte jeg, at fredag og den første weekend i januar lå en zillion timer borte. Til trods for at jeg faktisk godt kan lide at starte på arbejde efter en ferie, var det hårdt at skulle op, skulle undvære, at morgenkaffen varede 1½ time, og at hverdagen i den grad var tilbage. I et hug.

I dag fik jeg tidligt fri. Noget med terminsprøver for de store elever, så mine it-timer med de små var aflyst. OG et aflyst møde. Super. Bunker af rettearbejde og andet forfaldende ventede derhjemme. Engelskbøger, diktater, evaluering af test på national læsetest, forældreinfo til undervisningsforløb, syning af et par modeller til håndarbejde. Jo tak. En tidlig hjemkomst blev taget imod med kyshånd og taknemmelighed. For der var ro hjemme.

Hvad blev det til? Ikke så meget, som jeg havde håbet. På den anden side håber jeg vist på for meget. Eller regner ikke med, at tingene tager en del tid. For det gør de. Godt aftenen er ung og lang. Og weekendens program er forholdsvist tomt. For der bliver brug for den.

Men løbet fik jeg. Huuuaaaa… eller det var ikke just den følelse jeg havde, da jeg løb derudaf. Men jeg kom af sted, og det var nok hua. Til mig. En lille tur. 5 km hvor de første par kilometer gik hurtigere end de sidste. Mærkeligt for det plejer at være omvendt med mig.

Billede0935

Billede0936

Jeg går ud fra, at det er et resultat af flere ting; min pause, min overmåde indtagen af mad, vin, søde sager, you name it, julen was here, og så endelig sneen. Let’s face it; det er et lorte underlag at løbe i. Sjovt, ja tak, god træning, ja tak, men så stopper morskaben sgu for mig. Jeg gider ikke løbe rundt med sne op til anklerne eller fastkørt sne, som minder om is. Jeg vil have grusstier og asfalt. NU.

Hahahahaha….

5 thoughts on “Torsdagsblues

  1. Hørt siger ja højt og håber, at du kan høre mig! 🙂 Jeg er helt enig og længes også efter tørre vejr, ingen is og sne, bare god gammeldags asfalt og skovstier, der er som om sommeren. Så løber jeg nemlig også igen! Men er i gang med gåtræningen …

    De lover tø i weekenden, så måske er der basis for en god løbetur eller to?

    Håber du får en fin aften og sæt ikke flere mål, end du kan nå! Og så fejr det. Det har jeg lige skrevet om og gud hjælpe mig om jeg ikke sidder her med et glas rødvin og venter på, at mit kylling i wok skal blive færdigt (det simrer i en satai-et-eller-andet-sauce … lige om lidt er der MAD! 🙂

    Knus

    1. Kan du huske os sidste februar og marts? Same same. Så der er måske lange udsigter. Men det koster jo ikke at ønske og håbe? Vel?
      Og skål til din lækker mad! 🙂 I torsdags. 😉
      Knus

  2. Jeg tror bare vi er rigtig mange der længes efter bedre løbeveje/stier efter den sidste lange tids sne- og isglatte veje. Ja sne er god træning, men det er intervaltræning på tør vej sørme også. Så jeg istemmer koret: Forår skynd dig – vi trænger til varme!!
    Det er nu bare nogle skønne billeder du har i dagens indlæg – snelandskab er nu utrolig smukt.
    Vh Gitte

    1. og det kan ikke gå hurtigt nok. På linje med sidste vinter hvor vi også længedes. Så det drev.
      Godt du nyder billederne. 🙂
      Kh Katrine

Skriv et svar

