En snigende uro

Jeg begynder langsomt at blive rastløst. Få lidt uro i kroppen. Det er vist ferieitis. Som når man synes, at ferien er gået for hurtigt, og man skal på arbejde igen lige om lidt. Selvom der er seks dage endnu. Sikken luksus. Jeg skynder mig at tænke på dem, som ikke har tvungen ferie eller bare ferie i disse dage. Så bliver jeg lidt ydmyg og taknemmelig for min situation. At vi bare kan nuldre rundt og gøre lige det vi vil.

De unge mennesker er ved at være på toppen igen efter matriklens anden runde af omgangssyge. Den unge mand indledte sin 2. juledag hos eks-svigerfamilien med at kaste op på Vordingborg station. Han fik hverken bowlet eller spist julefrokost. Så fulgte Storepigen efter med at være nødsaget til at aflyse hyggedagaftenovernatnings-aftale med bedste veninde. For hun tog over.

Men nu er alle vist oppe i omdrejninger. Omend stadig i horisentale lejer. Men der skal ske noget. I dag. For mor er klar til lidt mere action. Og der kommer gode venner til mad, hygge, snak og film i aften. Så vi skal da lige have lavet lidt her og der.

3 thoughts on “En snigende uro

  1. God formiddag, min gode ven Katrine 🙂
    Uh, den kender jeg så godt. Følelsen af “snart” at skulle på job igen og ferien, som smuldrer. Man kan blive rastløs midt i al herligheden samtidig med man ved, at man stadig har masser af tid og bare burde kaste sig ud i glæden over at være og have tid. Alt det, man gerne vil nå. Og alt det, man gerne ikke vil nå. Bare læse, nyde og trække tiden ud som en elastik, der ikke knækker. Ahhh og dog!

    Denne gang er det anderledes for mig, som du ved. Og det er virkelig underligt! Lige nu har jeg juleferie, ja, det er mine feriedage og på mystisk vis har jeg det ligesom dig og alligevel ikke, for d. 2. januar melder jeg mig officielt arbejdsløs og så begiver jeg mig afsted på min kreative rejse, hvor jeg skriver den historie, jeg har puslet med i tankerne og i notatbogen så længe og samtidig finder ud af, hvad jeg vil fremover og hvordan jeg skal kringle det. Hvilken rejse! Jeg har helt ondt i maven, et sug, som når man står og skal tage tilløb til at spring eller skal banke på en dør, hvor man søger job (eller andet) hos den, der sidder på den anden side. Men det er så anderledes!!! 😉

    Katrine, nyd dine 6 feriedage, som er en ørken af uendelighed og muligheder. Jeg tror, du finder melodien! 🙂 Og det lyder da super hyggeligt med gæster og god mad på matriklen i aften!

    Knus

  2. Åhhh, du gnavende rastløshed og irritation over den korteste juleferie ever.
    Med hovedet på skrå, fik jeg snakket mig til en kort arbejdsdag lille juleaften. Fri mandag, arbejde tirsdag, fri i dag, arbejde i morgen og har igen fået en anden til at tage vagten fredag. Jeg kan slet ikke have det, når både manden og børnene har fri, og jeg så skal afsted, øv.
    Nu vil jeg istedet glæde mig til et møde med veninderne, i bedste Sex in the City stil, i morgen aften. Der skal lige skåles godt nytår i kulørte drinks:)
    Godt Nytår til dig, Stine

  3. @ Lene; det bliver spændende for dig. Ud på usikker grund og få prøvet vingerne af. Du ved jeg glæder mig til at følge din tur. Vil tænke på dig, når jeg går ud af døren kl. 7.15 mandag morgen…. 😀

    @Stine; hvor hyggeligt du kigger forbi. Og ja, det er så hårdt at skulle op og af sted, når resten af familien ligger og snuer den. Under de varme dyner. God tøseaften med kulørte drinks! Lyder som en rigtig god idé… 🙂

Skriv et svar

