Der er en første gang for alting

Ikke de viiseste ord. Ret indlysende, når man tænker over det. Men ikke desto mindre noget jeg opdagede en del om det første års tid efter, at jeg var blevet skilt. Sådan at der pludselig var en første gang for alting. En første juleaften uden børnene. Hjerteskærende og så voldsomt smertefuldt, at det kun var til at holde ud, fordi jeg var sammen med de bedste og kærligste mennesker for mig. En første fødselsdag for ens datter, hvor man ikke var sammen, fordi hun var hos sin far, og mor ikke var inviteret. En første gang med mange andre betydelige dage og episoder og hændelser, hvor jeg og Storepigen og den unge mand på matriklen skulle have været sammen. No good!

Nu er der langt imellem mine første gang for alting. For det kan også være gode ting, som er første gang’er. Forleden var der så endelig en første gang igen. For mig. En tur i Field’s. Ingen grund til at gå mere ind i den oplevelse. For selvfølgelig skulle det da prøves. Men om det er, fordi jeg bare ikke er center-typen eller hvad, ved jeg ikke. Men det blev en no go eftermiddag. Og en ret stor skuffelse. Udelukkende mainstreambutikker. Masser af indkøbsvogne med trætte og/eller skrigende børn, masser af mennesker (ok, det havde jeg set; det er for pokker juleindkøbstid) og masser af dårlig luft. Og ikke noget spændende.

Så nu har jeg set det. Field’s. Been there, done that, didn’t work.

DSC05022

2 thoughts on “Der er en første gang for alting

  1. Ja, der er en første gang for alting, men det er ikke alt, man behøver at prøve! 😉 Det gælder om at vælge det rigtige og det kan være svært. Om Fields var et rigtigt valg, tja. Nu har du prøvet det!
    Der var også en første gang for mig i morges! Som du kunne læse, ville James ikke starte og sådan er det. Han er gået på juleferie. Men det er jeg jo altså ikke officielt. Heldigvis forbarmede svigermor sig og har kørt mig på job. Så nu sidder jeg og rydder op og gør mig klar til at springe ud i det. Det er ikke første gang, men det er første gang, jeg gør det på denne her måde og med det for øje og i hjertet, som jeg drømmer om! 😀

    Håber du får en flot dag i dag. Solen skinner og så er det jo smukt og eventyragtigt derude. Nu skal jeg bare hentes igen … og så må vi se, hvad der sker i morgen. Min sidste arbejdsdag på det her job og juleafslutning!

    Vi skrives, søde Katrine. Knus.

  2. Hej med dig 🙂
    Nå så James ville ikke. Men du kom af sted. Godt med lidt hjælp fra sidelinjen. 🙂 Jeg glæder mig meget til at høre MEGET om, hvordan dit nye “arbejdsliv” kommer til at forme sig. Uanset hvad – spændende er det.
    Knus herfra

Skriv et svar

