HUAAAAA….

Så kom jeg af sted. I løbeskoene altså. Iført alt det andet gear, som er nødvend igt i min optik, når man skal ud i det her vejr i dag; snevejr med let vind. Og tilsnede veje, til dels skrabede men stadig dækket af. Hue, trafikvest, handsker, buff om halsen og til sidst Yaktrax. Billede0906Hunden har i den grad manglet løbeturene. Hun har et overmåde stort energioverskud. For jeg har ikke været ude i løb i 2 uger. !!!??!! Først min uge med forkølelse, dårlig hals og influenza-agtig tilstand, og dernæst en bare for travl uge. Jajaja, man kan faktisk godt løbe i mørke, sagde flidsheksen, man hverken skrumper eller får pletter af det. Men hende her skal altså vænnes og tilvænnes. Til det der mørke. For det kan faktisk være lidt skræmmende. Og mørkt. Så derfor har der ikke været nogen ture i løbet af ugen. Schlecht… Jeg er håbløst bagud i mit – og Allan Z’s – program mod maraton. Som to uger bagud. Billede0909Men så er der pludselig en dag. Eller noget af en dag, hvor der bare ikke er nogen undskyldninger eler forhindringer. Det var så i dag. Og det var herligt. At være ude i snevejret, i løb og mærke det hele rigtigt. For første gang  i så lang tid. Billede0915Det er dén fornemmelse, man skal sylte og konservere og tage frem i sløje tider. Men det er vist ikke opfundet endnu. Andet end at skrive det gang på gang i ens indlæg på bloggen. For føj – hvor bliver man glad i kysen af at løbe rundt i sådan et vejr. Med snefnug, der drysser drysser ned med stigende intensitet og styrke, og en temperatur, hvor det er til at holde varmen. Billede0919Det blev til en kortere tur på 6 km. Meget stille og roligt, så benene kunne komme i tanker om, hvad det egentlig er, jeg forventer af dem. Smiley, der blinker Snevejret tog til undervejs, men når man først er ude, så er det vist en minor detail. Det her ser jo ud til at blive. Lidt endnu. Og det er så også ok med mig. Billede0918Så mangler jeg bare lige at blive vænnet til at komme af sted i mørket. Pandelampen er klar. Så…. just do it! Er det ikke det de siger?

2 thoughts on “HUAAAAA….

  1. Pssst…… jeg kommer heller ikke ret meget ud. Trøst dig du er ikke alene og vi løber sgu det dersens marathon alligevel! For vi kan godt!
    Knus 🙂 Kirsten

Skriv et svar

