Noooooo stress?

Gid det var så vel. Men jeg stresser over at være hjemme OG sofaliggende, fordi jeg er en snottende og hostende dope-karklud, som tæller timer til næste håndfuld panodiler. Og fordi jeg er tre træningsdage bagud i mit maratonprogram. I bund og grund er det spild af tid at ligge herhjemme og være ynkelig og sølle. For der sker ikke så meget. Når der som bonus så er en utidig OG snottende OG hostende 4-årig hjemme samtidig, kræver det tålmodighed og accept af, at der virkelig ikke sker noget. Sådan på den lav-praktiske side.

Så vi ser Ramasjang og dvd og læser et par bøger eller syv. Og er bare. I sofaen. Og ser forventningsfuld ud på sneen, som ligger og falder fra en helt hvid himmel. Måske kan vi snige os ud i haven lidt senere? Sådan for at teste dagsformen. Altså den dagsform, som bare kræves for at komme udenfor matriklen.

Billede0792

Uroen over manglende løbeture og generel inaktivitet i disse dage bliver ikke mindre efter foredraget i mandags med Bente og Tor og efter at have læst Sandheden om sundhed. De forsøg, som der blev refereret til, beviser uden nogen tvivl og slinger, at vores kondition forringes, vi mister muskelmasse, vi får fedt mellem de indre organer og vores stofskiftekondition forringes.Alt sammen i løbet af ganske kort tid. Så det sker lige NU, mens jeg ligger her og bider i sofapuden, og Sigurd er i gang med sin bjørnetime. Som gudhjælpemig handler om at være syg!!!! Så situationen her på matriklen skal bare ændre sig til det bedre. Hurtigt.

Billede0795

7 thoughts on “Noooooo stress?

  1. Ja det er ikke sjovt at være sat ud af spillet, men tag nu ikke de der udtalelser om hvor hurtigt man mister det hele alt for bogstaveligt. For så skulle jeg da ikke have været i stand til at løbe Skovmaren – og det gjorde jeg jo rent faktisk alligevel. Så pas du dit snot i ro og mag og så skal du se at du har kræfter når du får det bedre. Jeg tror at man har godt af at komme ud selv om man er lidt forkølet men hvis der er feber og hoste så er al den kolde luft i lungerne nok ikke det bedste.
    Tak for link til dit program, det gav mig noglen ideer til at variere min træning – for i det her vejr kommer jeg vist til at være meget indendørs og så er der brug for variation for ikke at dø af kedsomhed.
    Hvor downloader du musik til ipod – kun på itunes eller er der noget gratis noget sted? Kan ikke finde ud af det og foreløbig er der ikke noget på den – snøft!
    Klø lige Karla på maven fra mig og knus til jer alle og god bedring,
    Kirsten 🙂

    1. Nej det kan du ha’ ret i. Vi løb jo faktisk vores ½ mar uden særlig meget og god træning op til. Men mon ikke vi har en grundform efterhånden, som tillader os lidt engang i mellem?
      Nå men jeg downloader kun gennem iTunes, fordi det er det program, som administrerer musikken på iPod’en. Og så lægger jeg musik fra cd’ere ned – også igennem iTunes. Faktisk importerer den automatisk musikken, hvis du smækker en musik-cd i drevet. Så du kan godt begynde at finde alt det gode gamle frem, som du plejede at svinge måsen til. ;-D Jeg låner også meget musik fra bib. Kan du det i Espoo? Det er super, hvis man vil spare lidt kroner.
      Ellers spørg igen og så sender jeg dig lige en mail. 🙂
      Knus til dig

    1. Tak tak. 🙂 Du må også lige se at komme på højkant igen. Uden div. slanger og tingester rundt omkring. Vi bliver jo pisse forskrækkede….
      Kh og god bedring
      Katrine 😉

  2. Hej Katrine, hvis denne kommentar står to gange, er det fordi jeg skriver fra en telefon. Men det lyder da meget hyggeligt, trods alt, med sygdomshygge hjemme i sofaen! Rigtig god bedring! Kh. Rasmus

  3. Kære Katrine

    Rigtig god bedring til dig. Jeg hader også at være syg.
    Når andre er syge tænker jeg det måske også kan være lidt hyggeligt, og at man bare må få det bedste ud af det. Men jeg magter ikke selv at vende situationen.
    Men prøv lige at drikke noget varmt hyldebærsaft med en sjat snaps eller vodka i, det smager og virker rigtig godt, og man sover godt bagefter.

    Jeg tror ikke du skal tænke så meget på det med fedt på organer og tab af kondition. Selvfølgelig er det ikke optimalt, men måske er det godt for Achillen. Og ligesom Kirsten, tror jeg heller ikke du mister din grundform så hurtigt. Jeg har da læst at når man nedtrapper i den sidste del af maratontræningen, så skal man ikke fortvivle, man bevare sin form i op til 8 uger.

    Jeg synes det er sejt du træner til maraton. Jeg tænker på det som en rejse man tager. Der er forhindringer undervejs. Men du skal nok nå i mål tilslut.

    Hav en god dag
    Knus Karina

    1. Hej kære Karina
      Jeg har det på samme måde som dig. Ihhh, det må være hyggeligt at være hjemme og lidt sløj. Men når det er en realitet, og man knap orker at rejse sig fra sofaen, er det sgusme spild af tid.
      Jeg håber også, at jeg ikke er helt flad om et par dage, når jeg kan komme ud igen.
      Og tak for din tiltro til mig og maratontræning. Lige nu kan jeg slet ikke forestille mig at skulle løbe så langt…
      Knus og god dag 🙂

Skriv et svar

