Midt i ugen…

1. dag, anden uge: konditionstræning; 2 km varm op, 3 x 1 km i min ønskede 10 km-tid (jajajaja – hvad med 4.45 pr. km?  Nå, ikke? ;-D ) med 2 min. pause mellem og så 2 km ned varmning. Dét kunne jeg vist godt administrere, selvom præstationsangsten ramte mig hurtigt og hårdt. Over en lille løbetur, som sikkert ville bringe mig ud af min velkendte komfortzone, som jeg ellers æææælsker at være i. Og helst bliver i. Smiley, der blinker 

comfortzone1-300x300

Løb opvarmningskm’erne ned gennem skoven mod Kongevejen og begyndte den første km på skovstien. Ned af bakke. Gik fint. Jeg havde tænkt – først – at skulle løbe ca. 5.50. Jeg havde ikke fået udforsket mit FR305 for at se, om jeg mon kunne programmere det. Så jeg tog det the old-fashioned way. Tryk på lap/reset imellem. Fungerede fint.

Mine tre “runder” blev løbet på 5:27, 5:30 og 5:36 pr. km. Så jeg holdt. Og jeg kom ud af min komfortzone. Sådan rigtigt. Huaaaaaaa!

One thought on “Midt i ugen…

  1. Super godt, Katrine – en gang imellem skal man ud af komfort-zonen, og det her lyder som en god start.

    Dit ur kan stilles til, dels at give “alarm”, hvis du løber for hurtigt/langsomt (du kan selv definere km-tiderne, du vil løbe imellem), og du kan forudprogrammere uret mht. de distancer, du skal løbe (gøres nemt i Garmin Forerunner Trainings Center).

    Knus

    LisbethK

Skriv et svar

