Søndagstusmørke–hele dagen

Dagens program sagde udholdenhedstræning; dvs. roligt løb i 60 min. Selvom jeg ikke er super til at time og tilrettelægge ture, som passer lige præcis, passede dagens tur meget godt. Den blev på lidt over 10 km på lidt over en time. Stille og roligt. Helt jævnt løb bliver det jo ikke, når man har sin hund med. Der skal snuses lidt engang imellem.

Lige i starten hvinede achillessenen, men holdt bøtte, da den var blevet varm. Nu – flere timer senere – gør den meget opmærksom på sig selv. Der er vist ingen tvivl om, at jeg bliver nødt til at ofre den lidt opmærksomhed. Jeg synes ellers, at jeg godt kunne trænge til lidt tid, hvor alting – eller bare det meste og det vigtige – kører sådan lidt på skinner. For jeg synes, at jeg er brugt. Først min fars frygtelige sygdomsforløb, hans død, gode venners splitten op og sønnens øjenoperation. Jeg synes bare, at bægeret er fyldt op, og jeg har virkelig ikke rigtig energi til at ofre meget opmærksomhed og øvelser og alt muligt på min achillessene. Bare så den ved det. Blev der sagt!!!

Men fik da fundet vippebrædtet frem her til aften. Og mon ikke jeg bliver nødt til at finde øvelserne frem fra ham Tommy Fys?

4 thoughts on “Søndagstusmørke–hele dagen

  1. Katrine, du bliver nødt til til at tage smerterne fra achillessenen meget alvorligt. Det lyder som om, du er ved at få/har achillessenebetændelse. Det er afsindigt vigtigt at tage det i opstarten, da det ellers kan udvikle sig til en meget langvarig skade.
    God bedring og pas på dig selv!

  2. Så er jeg på igen…..Har savnet at blogge men har ikke rigtig haft tid. Nu var det jo familien der skulle plejes.
    Jeg lever stadig højt på vores dag og den var helt klart det bedste ved min ferie – tror at det var den der fik mig helt helt ned på jorden. Tak fordi du gad have os alle på besøg og hils de andre beboere på matriklen for deres tålmodighed!
    Hvor er det bare så godt at du træner til marathon, jeg tror godt at du kan og at du er parat. Så skal vi træne sammen…..du ved nok……derude i æteren….
    Men pas lige på sener og knæ og ryg, det ødelægger det hele hvis du bliver skadet. Jeg vidste ikke at din achillessene laver ballade – det må den ikke! Få lige det undersøgt!!!!
    Stort knus fra Finland!!

  3. Kære Katrine,

    Ja nogen gange kan livet godt føles som opad bakke.
    Men når man er allermest blå og træt af det hele, kan det hele vende.

    Det er træls med achillen. Jeg har en veninde, som har løbet rigtig meget – men nu lider meget med hendes den ene achille. Så ja… pas på dig. og husk øvelserne.

    Bananbrødet er næsten sundt og god energi …øhm…

    Knus og pøj pøj med det hele
    Karina

  4. Kære alle tre
    Tak for jeres ord og omsorg. Jeg passer RIGTIG godt på min achillessene. Den har jo været oppe og røre på sig mange gange og i lange perioder før. Jeg håber jo altid, at det ikke er betændelse i senen, og det har det heldigvis ikke været. Endnu. Så 7-9-13.
    Allerede nu er der faktisk ikke noget at mærke. Så jeg krydser alt jeg har. 🙂
    Knus Katrine

Skriv et svar

