Nye planer?

Båret på opturen fra søndagens løb og selskab måtte jeg hellere få rørt benene i dag. Jeg har faktisk ikke været øm eller haft ondt diverse steder, som ellers rør på sig i tide og utide, så derfor regnede jeg med, at det var fint nok. Så jeg snuppede hunden, som trængte big time, og løb en tur på lidt over 9 km på en time. Meget uregelmæssigt løb, fordi der lugtede godt i skoven. Og der var mange nye lugte. Mente hunden. For der havde jo været mange derovre. Så vi stoppede op her og der.

Jeg tænkte lidt undervejs. Nej jeg havde faktisk tænkt inden. Og overvejet. Frem og tilbage. Tør jeg? Kan jeg? Altså træne til at løbe maraton. Måske til maj i København? Uhhh hvor det ligger og rumler. Og tanken og idéen har ligget og spøgt sådan lidt og så lidt mere. Men på turen tænkte jeg lidt mere. Og havde kigget lidt på et program inden. Allan Zachariasen var på i denne uges Lørdagsliv i Politiken med sin “marathondebut” uge 1-4. Det vil han så fortsætte med at gøre helt frem til Copenhagen Marathon i maj. Hmmm, den napper jeg. Så dagens træning lød på udholdenhedstræning; 45 min. jævnt løb i roligt tempo. Tid tjek, roligt tempo tjek, jævnt – øhhhhh, nok ikke lige som han har ment det. Visse vasse, jeg nappede 15 min. ekstra.

Jeg er i gang, er jeg. Med marathontræning. Uhhhhhhhhh………

exercise-motivation

6 thoughts on “Nye planer?

  1. Hej Katrine,
    Hvor godt!! Tillykke med beslutningen, du er på vej!
    Jeg har også tænkt på at følge Allan Z’s vejledning vedr. maratontræning, når der skal trænes næste gang.
    Dejligt at du slet ikke har været øm – hvor er det underligt hvordan man bekymre sig unødigt nogen gange. Altså man synes man har ondt, og det kan aldrig gå godt, og så ender det alligevel med at være en god oplevelse!
    Hvor ville jeg gerne med til Cph… men nu har jeg jo lavet en aftale med Lone vedr. eXtrem.
    Rigtig god træning fremover, det bliver sjovt!
    Knus Karina

  2. Seje dig! 🙂 Det lyder som en god plan og noget, du sagtens kan gennemføre!

    Jeg skal jo bare i gang med at løbe igen. Det glæder jeg mig vildt til. Genoptræningen er i gang. Man kan træne på mange måder og have forskellige mål.

    God dag til dig søde Katrine. Knus.

  3. Hej Katrine.

    Held og lykke med marathon projektet.
    Det skal nok lykkes for dig 🙂
    Har selv planer om at løbe et marathon inden udgangen af 2012. Har lige været på et super inspirende weekendkursus med Allan Z.
    Har tilmeldt mig løbet over storebælt, så det bliver ikke i 2011 at jeg løber i kbh. det ligger for tæt på hinanden.
    Dejlig at du allerede er klar til at løbe igen uden nogle skavanker, så selvom du ikke synes du havde fået trænet så meget, så kan kroppen altså godt klare en udfordring alligevel.
    Du må have en god dag.
    Susanne

Skriv et svar

