Skovmaren i St. Dyrehave

Så var det dagen. Altså i går. Dagen hvor jeg skulle mødes med Karina, Helle og Kirsten. Og  selvfølgelig lige løbe lidt inden. For der var løb i næsten-min skov. Det var blevet tid til Skovmaren, hvor man kan få stillet sin løbelyst med enten 10K, ½ maraton eller et helt rundt på stierne i St. Dyrehave. Vejret var med os; køligt men solrigt og vindstille. Der er omkring 2000, som stiller til start, men det føles ikke mange. Rigtig hyggeligt og god stemning, boder fra Løberen, salg af kaffe, te, kage og sandwich og endda omklædningstelte.

Vi fandt hinanden. Det var ikke svært. Det var stort pludselig at mødes sådan i 3-dimensional format og med ansigter og stemmer og das ganze Zeug. Synes jeg. Jeg havde glædet mig og været forventningsfuld. DSC04887

Alle mine overvejelser, om hvor langt jeg skulle løbe…. Hvor svært kan det være? Jeg besluttede bare om morgenen at starte på ½ mar’en og se, hvordan det gik. Min ryg var lidt øm, men der havde ikke været nogen ændringer ved det de sidste par dage. Det værste, som kunne ske, ville være, at jeg skulle gå lidt eller stoppe på et tidspunkt og gå tilbage til start/målområdet. Ikke noget svært valg. Jeg ville bare gerne starte sammen med de andre. Og tænk, hvis det nu gik. Det ville være herligt at have endnu et ½ maraton med i bagagen til den kolde tid. Sådan en bedrift og oplevelse, som jeg kan hive frem af gemmerne, støve af og varme mig og motivationen med, når det bliver surt til vinter.

Som sagt – tænkt, så gjort. Der var lidt trængsel de første 3-4 km, men så tyndede det ud. Så kunne man løbe sit eget tempo uden at skulle krydse ind og ud. (Hahaha, som om jeg overhaler big time!) Og så var det bare rundt på kryds og tværs i skoven, med tre sving op om Kompasstjernen, hvor der var væskedepot.

Det gik faktisk ok de første km. Pludselig havde jeg løbet 10 km, og jeg var stadig godt løbende. Omkring de 15 km synes jeg, at jeg begyndte at blive lidt lovlig træt i stængerne. Fra 17 km var jeg bare trættrættræt. Ved 18 km var jeg sikker på, at jeg havde fået en blodvabel under venstre fod. Flere gange måtte jeg gå lidt, for jeg var alvorlig træt. Men nåede alligevel op til de par løbere, som jeg havde løbet bag i et godt stykke tid. Ligesom Susanne indhentede mig og slog følge. Flere gange. Hyggeligt var det at få hilst på hende. Omkring 19 km var der jo bare sølle 2 tilbage, og så pludselig var målet der. Meget, meget hensynsfuldt placeret nede af en bakke, så man kunne komme godt løbende i mål og ikke længere ligne en sammenkrøbet snegl, som kvabber sig frem.

Min sluttid er ikke værd at skrive om. Men hvor var det bare skønt at have klaret det. Klaret de 21 km. Uden nogen særlige forberedelser og uden at have trænet målrettet på nogen måde i lang tid. Det var en mental sejr. Og én, som jeg kan tage frem og huske på i sløje tider. I dag har jeg faktisk ikke været øm i benene. Eller i ryggen. Faktisk mindre end inden weekenden. De andre skavanker har også tiet stille i dag, så det er vist ren win-win. ;-D 

Frokostaftalen med blogveninderne strakte sig ud på aftenen med varmende mad, rødvin, kage og bananbrød. Og en masse snak. Hyggeligt var det. Og berigende. Det kan man nemlig mærke dagen efter. Og den følelse er kærkommen.

10 thoughts on “Skovmaren i St. Dyrehave

  1. Tillykke Katrine. Du gjorde det! 🙂

    Og der står I jo så, hele holdet! Det må have været fantastisk at mødes og det lyder også til, at det blev en hyggelig aften efterfølgende. Dejligt dejligt.

    God aften til dig. Knus

    1. Jaaaa 🙂 Og du skulle have været med. Du ville have nydt det til fulde. Men der kommer flere gange. Helt sikkert.
      Knus 🙂

  2. Flot gennemført, Katrine – se det er vilje, der vil noget.

    Og så lyder det superhyggeligt, at I også holdt blog-træf!

    knus fra LisbethK

    1. Tak til dig, som heller ikke selv ligger på den lade side. Det var bare super med at mødes. Prøv det! ;-D
      Knus Katrine

  3. Hej Katrine,
    Tak for sidst, det var så hyggeligt at jeg ikke kunne beskrive det. Men tak for din gæstfrihed og dejlig mad.
    Jeg skulle alt for tidligt afsted…. så jeg er helt misundelig på jer 😉
    Håber alt gik godt igår.
    Det var stærkt du løb halvmaraton. Og som du selv skriver var det en mental sejr. Jeg håber, vi mødes til nye eventyr og udfordringer snart igen. Med efterfølgende snak og rødvin sæ’fø’li
    Knus Karina

    1. Kære Karina
      Det var bare helt vildt hyggeligt. Det var en fornøjelse at have forberedt lidt mad til jer. Og du skulle tidligt af sted. Så derfor bliver vi NØDT til at gentage. Vi mødes helt sikkert igen. Med mere tid. ;-D Og mere vin og mere kage.
      Knus fra mig

  4. Hej Katrine

    Det var rigtigt hyggeligt at jeg fik hilst på dig og Kirsten. Jeg har jo fulgt jer begge fra sidelinien længe her i cyperspace. Det bliver ikke mindre spændende i fremtiden, når jeg nu har fået sat “rigtigt” ansigt på.
    Hvordan gik det med den vabel? jeg har desværre stadig ondt i lysken, men satser på at det hurtigt forsvinder.
    Det kan godt være du ikke synes din tid er værd at skrive om, men du var da 25 sec. hurtigere end mig 🙂
    Dejligt at din krop faktisk har det bedre efter at du har løbet.Også dejligt at høre at I havde en god eftermiddag/aften, det kan man leve længe på.

    Mange hilsner
    Susanne

    1. Hej Susanne
      I lige måde. Det var så sødt af dig at give dig til kende. Jeg blev jo pavestolt over, at nogen læser med her og får noget ud af det. 🙂
      Der var slet ikke nogen vabel. ??? Men det føltes helt vildt mærkeligt og ophovnet. Men ikke vabel. Lige før jeg tænkte desværre. 🙂
      Håber du har restitueret godt og er frisk til næste løbeeventyr. Vi ses forhåbentlig igen. ;-D
      Knus Katrine

Skriv et svar

