Staying positive :-)

For jeg kom ud at løbe i dag. Oooookaiiii kun 5 km, men det var, hvad der var tid til, da der skulle hentes børn i øst og sydpå, og manden havde travlt med at bygge på garage-tilbygning-teenageværelse, og DÉT vil man ikke forstyrre i, for det vil MAN gerne have færdigt til inde-perioden. Sådan så vi bliver lidt aflastet på fælles arealerne.

Nå men lidt blev det til. I dag. Og med hjælpe-motor på. Hunden var SÅ frisk. Hun mangler jo også mange, mange km i benene. Så jeg blev til tider nærmest trukket rundt. Det var ok; der var også modvind her og der. Bentøjet virkede, og de nye sko var som at løbe på skumgummi. Så pyt være med regnen. Og blæsten. For turen var ellers ikke noget at skrive hjem om. Heller ikke præstationen. Den var sgu lidt sølle.

Men… glæden …den kom hurtigt. Hvor er det underfundigt. Glæden – ikke over at løbe, ikke over noget særligt, bare glæde. En glædesfølselse. Det var alt. Men det var nok. Men den var fremkaldt af løbet. Den mindede mig om, hvorfor det er, at jeg løber. Jeg løber, fordi jeg bliver glad. Jeg bliver glad af det. Glad i kysen, så det holder. I mange timer.

Men det skal vedligeholdes. Løbet. Så skal glæden nok indfinde sig. Og DEN bliver man afhængig af.

imageBilledet lånt med glæde fra http://www.eyesing.com/download_eyesing.htm 

Skriv et svar

