Trænings-update

Det er næsten blevet til mindre end ingenting i denne uge. Energien har bare været i negativ, og der har været travlt. Lysten til at komme ud og løbe har ikke været der, men det har den dårlige samvittighed. Jeg ved, at det gør mig godt, men den automatisering af at komme ud af døren hver anden dag er der ikke. Det, som blev en vane for mig i lang tid, er bare ikke en vane nu, men noget, som jeg skal bruge meget energi på at få fat i. Igen.

Torsdag tog jeg i FW efter arbejde og fik trænet i 1½ time. 45 min. på crosstrainer og løbebånd og 45 min med vægtmaskinerne. Resultat: ømme mavemuskler i flere dage. Men så ved jeg da, at de er der. Smiley 

Det er, hvad det er blevet til. Og det betyder, at jeg bliver nødt til at tage mine planer om et ½ maraton på søndag op til revision. Det virker ret urealistisk at skulle løbe 21 km med så lidt træning i benene. Der er jo altid 10’eren med start kl. 11.15. Og stadigvæk en frokost med et par andre løbe-blog-veninder. Smiley

6 thoughts on “Trænings-update

  1. Godmorgen Katrine,

    Jeg holder med Helle. Jeg tror, det mest er psykisk at man har brug for at træne (altså her i tiden op mod løbet). I min nedtrapningsperiode, har jeg også løbet meget lidt, og jeg har det også sådan nu, at jeg tvivler på om jeg kan. Men det er jo nerver, for mit vedkommende.

    Men du ved bedst selv, og det er i hvert fald godt at mulighederne står åbne.

    Vi ses

    Knus Karina

    D

  2. Jeg synes heller ikke at jeg får trænet nok – men ved fra mit sidste løb at det gør ikke så meget for man kan godt når man skal.
    Det har nok noget at gøre med at der lige i øjeblikket ikke er et eller andet fast program med et mål – så bliver træningen sådan lidt på slump.
    Prøv at spørge dig selv hvad det værste der kan ske hvis du tager den halve? At du må gå lidt? Gennemføre skal du nok – og måske vil det give dig det lille “kick” der skal til for at få træningen i gang igen? Og en triumf over at have gennemført trods alt? Du skal gøre hvad du synes er bedst, men jeg tror godt du kan…..
    Knus

  3. Hej I tre 🙂
    Det er faktisk opmuntrende, at I tror på min formåen. 🙂 Selvfølgelig kan jeg komme igennem, det er mere med hvilke omkostninger, hvis achillessenen eller knæet begynder at lave ballade. Men så kan jeg jo bare stoppe…. Er stadig i tankeboks og kommer måske ikke nærmere en afgørelse før på lørdag. Vi får se. Mit knæ er ikke glad i dag.
    Knus og glæder mig til at se jer.. snart. ;-D

  4. Selvfølgelig tror vi på dig. Men det med knæ og achilles skal du selvfølgelig tage alvorligt.
    Øv hvor bliver vi da også nogle gamle skravl.
    JAHH nu er det snart, vi ses og god bedring

    1. Ja gamle skravl! ;-D Vi mangler jo fuldstændig at rulle os ud og sammenligne vores ældrings-skavanker. Jeg kunne godt opliste en 3-4 stykker….;-D

Skriv et svar

