Dagens reklameindslag 2

På gårsdagens løbetur lyttede jeg til Netværket som podcast. Som så mange gange før. Denne gang handlede det om sorg. Jeg tænkte lige en ekstra gang, om det var dét emne jeg skulle have i ørerne lige i dag. Men visse vasse – lige så godt nu end senere.

Det var et fremragende program. Og det ramte rigtigt. Flere gange. Så det er ikke ovre. Det med savnet af og sorgen over at miste min far. Det overvælder pludseligt og uden varsel.

Så klik på Sorg, hvis du vil lytte og oplyses…..

7 thoughts on “Dagens reklameindslag 2

  1. Hørte da den blev sendt. Kom til at tænke på de varme håndtryk, faste blikke og tavse knus i vestjylland. Sådan kan man også sige “kondolerer”.

    1. Kan godt høre, at du er med på P1 ligesom mig. 🙂 Vi bli’r kloge – eller klogere. 🙂 Og ja, der er flere måder at sige kondolerer på. Og lige der var jeg ikke så enig i, at det ikke er et godt udtryk. Det kan sige meget med det ledsagende knus og det varme blik.

      1. Midt i den friske sorg er der mange gange ikke andet at sige som giver mening end netop kondolerer. Så vi er helt i tråd der :-).

  2. Selvfølgelig er man ikke over en sorg så hurtigt. Der er jo ingen tid gået! Og sorgen kommer ind i mellem på besøg når man mindst venter det og nok specielt ved lejligheder hvor man egentlig beskæftiger sig med en anden slags følelser. Feks. højtider eller fødselsdage – for der er savnet størst. Eller ved andre begravelser. Jeg fik ikke sagt farvel til min mormor som jeg var meget knyttet til og hver gang jeg har været til en begravelse (og vi taler om at hun døde i 1993) græder jeg som pisket. Selv om jeg ikke er tæt på den afdøde. For jeg kommer til at græde for min mormor og savnet af hende. Det kan man ikke lave om på og man skal i hvertfald ikke (efter min mening) for det er sundt at føle og sundt at reagere. Med tiden kommer de gode minder heldigvis normalt til at overskygge og hjælper til bedre at overkomme følelsen af sorg og savn uden at bryde sammen i gråd.
    Knus fra mig 🙂

    1. På den måde kan det være en god ting at gå til en begravelse. Så man kan sørge over dem, man selv har mistet. Eller sørge og være ked af det over det tab, som de efterladte er så ulykkelige over og har lidt.
      Knus 🙂

    1. Det ved jeg ikke. Det kommer vel an på dig selv, og hvor du er. Jeg blev ikke ked af det mere end jeg var, og jeg blev bekræftet i, at nogle af de tanker, som jeg havde gjort mig, bar mig i den rigtige retning.

Skriv et svar

