Dagens bekendelse

Intet løb i dag. Det skulle have været. Det blev ikke. Det må blive i morgen. I stedet røg jeg på efterårstid = oprydningstid. Så jeg gik i gang. Og guderne skal vide,at der er nok at tage fat på. Det lille rum (= den gamle entré her i huset, som aldrig har været brugt. Af os.) gik jeg i krig med. Fååårrrkkk det var nærmest ikke til at komme ind i. Men jeg fik fyldt to KLARE plastiksække (ikke de sorte mere, de blå mænd, som er orange IRL flipper helt ud, og man kommer ikke af med affaldet på genbrugeren, hvis det ankommer i sorte sække!!!) med alt muligt undværligt ragelse.

Tilbage var så et par stabler stof, som jeg fik kigget lidt nærmere på. Det burde nok være til et par bukser eller to, en kjole og lidt af hver til lillepigen. Og så er der stadig en masse til overs. Mit problem er, at jeg ikke kan gå i en stofbutik OG gå tomhændet derfra. Mine idéer og planer overstiger altid mit produkt-potentiale. Men fedt er det at have på kistebunden. Og nu er det ordnet. Det meste af det. For der er stadig noget i skabet. Men dér ligger det godt. På hylderne. Ingen grund til at forstyrre dér…DSC04802

DSC04804

DSC04806 Man ved jo aldrig hvem der lige står og mangler en tehætte eller et par bløde velourbukser til deres lillepige. For ikke at tale om en Tilde-klud. Minder mig om, at der er lavvande på bånd-siden….

6 thoughts on “Dagens bekendelse

  1. 🙂 – troede jeg var ene om at have sådan et forhold til stof. Har også fine bunker liggende og masser af planer for stoffet – men tid… hmm, må vist snart have et par dage ved symaskinen. Problemet er jo bare, at der er så mange andre ting, jeg også gerne vil nå – og ikke kræver den store opstilling med symaskine og ryddet bord til at klippe på.

    Kh. LisbethK

    1. Lige præcis. Man burde have sig et stort sy-arbejdsværelse med et klippebord og et andet bord til symaskinerne. SÅ kunne vi få produceret kunne vi! 🙂
      Har lige syndet i dag igen. Jeg smuttede (som du måske har læst) liiiige forbi Stof & Stil. Det gør man ikke ustraffet og uden at slippe en halv månedsløn.
      Knus 🙂

  2. Det er dejligt at få gjort den slags ting. Jeg elsker at smide væk. Det letter på én eller anden måde.

    Forresten glemte jeg at kommenterer det med at løbe på “bane”. Sjovt, du skrev om det, for jeg tænkte en del på det samme, da jeg var afsted på min lange tur.

    Jeg kan godt se fordelene ved det. Man kan have depot og hurtigt komme hjem, hvis man har brug for det. Men mentalt synes jeg det må være hårdt at løbe for eksempel 3×12 km (har jo en yndlings 12’er) Det kræver overvindelse at gøre det. Men måske en dag hopper jeg ud i det.
    Men jeg kan nu også godt lide følelsen af at være på langfart, og at der ikke er mulighed for at forkorte turen.
    Hav en rigtig dejlig ferie
    Knus Karina

    1. Ja, det er skønt. Jeg er helt udmattet af al den rydden op og smiden ud, men for pokker hvor er det skønt!!! 😀 Jeg føler mig lettet. Lettet af en masse ragelse, som bare lå og samlede støv. Men nu er det også mest papir-ting, som er røget ud.
      Knus Katrine

  3. Det er herligt at få ryddet ud og ordnet alt muligt. Og hvis du ikke taler alt for højt så hører de der ting i skabet nok ikke noget og bliver liggende i mange år endnu…..;-)
    Gid jeg kunne sy, men det jeg altså helt absolut ikke. Som i nej nej og atter nej. Skidt pyt, så kan jeg så meget andet……strikke feks……

    Ja det med bane kan være en god idé her til vinter. Jeg har udkig på et sted hvor der er indedørs løbebane for det er altså virkelig svært at løbe i vejret hen under vinteren. Men selvfølgelig spøger tanken om hvor langt man kan holde ud at løbe der – en lidt urimelig tanke i og med at der feks på den bane løbes 24-timers løb. Men jeg er jo ikke i den situation, på den anden side har jeg præsteret at løbe 14 km på bånd – og det var godt nok ensformigt og kedeligt. Så må en bane med musik i ørene være bedre alligevel.
    Det kan godt være at jeg må tage metoden med kortere ruter i brug når sneen lægger sig her og løbe der hvor der er ryddet, i cirkler…….Det er hårdt mentalt men sikkert sundt at løbe samme tur x antal gange – og sofaen trækker hver gang man kommer forbi….
    Håber du nyder dine fridage (og forebereder dig til Skovmaren….!!!!)
    Knus Kirsten

  4. Jeg tror også, at jeg kan benytte “bane”-tricket her til vinter. Mentalt kan jeg faktisk snyde mig selv. Jeg behøver jo ikke løbe mere end en, så to, så tre? Må se, om det funker. Men interessant oplevelse af min egen reaktion på baneløb.
    Jeg nyyyyyyder dagene, som er fyldt med alt muligt fra morgen til aften. Manden bygger på garagen + værelset hele dagen, og jeg laver alt muligt andet. Mest indendøre på trods af, at vejret arter sig i den fineste retning.
    Knus 🙂

Skriv et svar

