Tanteråd nr. 4

Med jævne mellemrum lugter mit løbetøj stadig af sved. Altså efter det ER blevet vasket. Og jeg har jo fået at vide, at jeg under INGEN omstændigheder må køre temperaturen op på 60gr. Så what to do, når man ikke vil løbe rundt OG kunne lugte sig selv? For alle, som har deltaget i unisex-løb, har garanteret prøvet at løbe i en – ofte – mands slipstrøm af gammel-sved-lugt fra tøjet. Det er intet mindre end rædselsfuldt.

Så her kommer det. Måske kender de fleste det, men rådet kommer faktisk fra en “fodbold-mor”.  Da jeg så endelig fik læst bag på en flaske Rodalon, stod rådet er faktisk også. Men hvem læser bagsideetiketterne på rengøringsmiddelflaskerne? Ikke her.

Tag 1 dl Rodalon (den blå til indendørs brug) til 1 l lunkent vand. Smid det ildelugtende løbetøj ned og lad det suppe rundt i ½-1 time. Og så lige ind i vaskemaskinen med vaskemiddel.

Så er du vellugtende til næste løb.

image

5 thoughts on “Tanteråd nr. 4

  1. Tak for tippet 🙂 Jeg har haft købt noget specielt vaskemiddel til sportstøj – det er bare dyrt i forhold til at købe en flaske rodalon – og garanteret hvis man nærlæste deklarationen på det vaskemiddel, så er der rodalon i 🙂
    Kærlig hilsen
    Mariann

    1. Hej 🙂
      Jeg har en enkelt gang prøvet det der sportstøjvaskemiddel. Vi fik det som reklameindslag til et kvindeløb, tror jeg. Men eftersom mit løbetøj altid bliver vasket sammen med det almindelige tøj synes jeg også, at det blev alt for dyrt.
      Så det er godt, at du kan bruge tanterådet. 🙂 Det er jo lidt som madlavningsfløden og sovsejævneren. Et helt almindeligt produkt tilsat et andet.
      Kh Katrine

  2. Tak skal du have, jeg er også på den der med at have købt et dyrt vaskemiddel som jeg så gnier med alligevel – og hørmer derefter. Og det gør børnenes fodboldtøj også……

    Så nu skal jeg se om man kan få Rodalon i Finland, men det kan man sikkert godt.

    Knus Kirsten

    1. Hvis i også har løbesko osv der lugter så prøv Biospray lugtfjerner til dem, det virker 😀 fåes i mange sportsforretninger

  3. Jeg er altså en indædt modstander af at bruge kemikalier. Så jeg bruger aldrig Rodalon. I stedet smider jeg tøjet i vaskemaskinen ved 60 grader en gang imellem. Det tager lugten, og tøjet har aldrig taget skade. Faktisk var det et råd jeg fik af en god ven, som – sælger løbetøj 🙂
    Man kan også lægge det i edikkevand, når det bliver for slemt.
    kh Helle

Skriv et svar

