Tanteråd nr. 3

Eller en ny måde at få tømt køleskabet for rester på. Det forudsætter bare, at man altid af og til har en gang færdig dej i køleskabet. Eller hurtigt lige frembringer en sådan. Pizzadej og/eller butterdej. Eller bare noget til at bage, som man kan smide noget andet på. Vi havde begge dele. Pizza- og butterdej. På rulle. Fra Netto.

Og så er det bare med at få alle tænkelige rester ud af køleskabet. Vi havde: laks, tilberedte hvidløgsrejer, en rest Philadelphia krydderost, lidt hvidløgsost, lidt parmesan, lidt kylling, et par kugler frossen spinat, en halv dåse majs, en dåse tomatkoncentrat og lidt harissa.

butterdej med rejer

Så er det bare at få stukket nogle mini-pizzaer ud, som man smider lidt fyld på. Man kan gøre det yderst kreativt eller man kan prøve at matche rester, som rent faktisk kan smage godt sammen.

Aldrig har restemad været præsenteret så fint. Her på matriklen ihvertfald.

reste-pizza og butterdejsting

3 thoughts on “Tanteråd nr. 3

  1. Jeg tror det var en god dag i går? 🙂
    Pizzaerne ser lækre ud, vi køber også dej på rulle…
    Glæder mig altså til at løbe i din skov, der ser dejligt ud. Godt at læse det var skønt at komme ud og løbe langt med din makker. Hørte sangen, den er smuk, og du har ret i det er en barsk video, men med et godt budskab. Jeg lytter alt for lidt til musik.
    Tak også for dine gode kommentarer
    Knus Karina

  2. God ide! Sådan lidt vis-mig-dit-køleskab-agtigt og så-skal-jeg-trylle! 🙂 Det ser super lækkert ud.

    Vi fik mexikansk take-away i går. Det var også godt. Efter en dejlig (og våd) dag på udstilling i Hillerød trængte vi til noget nemt og godt.

    Ha’ en god mandag!

    Knus.

  3. Vi fik hjemmelavede pizzaer….med frosne bunde som er købt i S-market som har den del ting af mærkerne Rainbow eller Co-op. Findes måske i Dk? Og fyld af det der sådan lige var……Heldigt at jeg havde frossen noget revet ost ned som ikke var blevet brugt til tiden!

    Dejlig tur du havde – og se du kan jo godt. Og indtil november kan du nå at løbe en hel masse! Tak for overnatnings tilbud, men min far bor i Hørsholm så jeg regner med at være der.

    Hvor er du heldig at du kan finde ud af det der med sange og mp3 – efter at en ven fyldte min op med musik vover jeg ikke at røre den af skræk for at slette hele skidtet uden at få noget andet på. Jeg er helt lost på det punkt…..
    Knus Kirsten

Skriv et svar

