Totally busted – og overeated…

Kender I det? Inspirationen udebliver. Hvad skal man skrive om? Især når man har udråbt sin blog til at handle (mest) om løb. Når man så ikke rigtig løber. Eller har gang i noget, som tilnærmelsesvist er interessant? For jeg er flad og flader ud. I den grad. Som det ikke er set længe.

Festen lørdag gik virkelig godt. Gode og kærlige gæster, familie og venner, godt vejr (det holdt), god mad – hele vejen igennem – god vin (ja mon ikke, Cuparossa fra Coop, køb den på tilbud), taler og sange. Det var en dejlig fest, og storepigen er rigtig glad. Hun mærkede for første gang det antiklimaks, som man rammes af, når noget, som man har set frem til og arbejdet på, er – vel – overstået, og oprydningen er færdig. Der bliver et lille tomrum for et kort øjeblik, men det fik vi snakket om, og tilbage er resterne og gaverne.

Og jeg er busted. Helt og adeles. Ikke nok med at jeg tåler dårligt at komme sent i seng. Med eller uden promiller. Jeg er så træt. Men vågner altid tidligt alligevel og kan ikke sove mere. Og så venter oprydningen. Dåser, flasker, nedbrændte stearinlys, plettede duge, revnede balloner, månstermange sange og andet papir-hejs, servietter og meget andet festefterladenskaber. Dét kom vi også igennem, og så var det tid tid til lur. For mig. Andre drog af sted med lånte ting og sager.

Der spares ikke på kalorier til festmaden. Det er ikke så’n, at vi skejer ud med 38% cremefraiche og den slags, men vi taler hvid pasta, oliventapenade, pesto af soltørrede tomater, pølser fra slagterne, flødeskum på marcipan-marengskagen (men der var så friske bær på!), slik og chokolade. Goooood rødvin, chips og en guacamole, som sad lige i skabet.

Så jeg har spist og drukket til overmåde. Så jeg næsten er helt flov. Sluttede weekenden med at spise hotdogs af de slagterpølser, som var til overs. Uhhhh det var godt. Med ristede løg. Havde helt glemt, hvor grimme bøvser man får af det yderst forarbejdede produkt. Nå men lidt vin på en søndag blev det da også til. Nu var flasken jo trukket op, og sådan noget bliver sikkert hurtigt dårligt. 😉 Så var der lige de der skildpadder. Pyh ha. Der smuttede et par stykker ned til aftenteen. Jeg tænker altid på Anne Larsens historie om, hvordan hun i sin spise-periode havde en speciel måde at indtage smådyrerne på; bide enden lidt af og så presse den op i ganen, hvor den langsomt blev inhaleret. Nå men jeg spiser dem bare, haps haps.

Puh ha…. hård omgang. Godt der er en ny dag i morgen. Og lang tid til den næste store fest. Ikke fordi det ikke er dejligt at åbne hjemmet for familie og venner og beværte dem på bedst mulig måde, men det er sgu også et hårdt arbejde.

Og så var det jeg lige tænkte på alle de mennesker i Pakistan, som lider nød; som ikke har noget som helst mad eller rent drikkevand. Som ikke får noget hjælp. Så er det, at jeg bliver så umåde taknemmelig. For vores muligheder og rigdom. Og bliver meget eftertænksom. Lige oven på sådan en fest med så god og så meget mad.

4 thoughts on “Totally busted – og overeated…

  1. Kender alt for godt det der antiklimaks. Synes også jeg bliver så sensitiv. Nærmest lidt tudevorn? Og rastløs. Og forædt. For man har jo alle de der rester i huset 🙂
    Men dejligt at alt gik godt. Skønt med gode fester, som man kan putte i sættekassen, og kigge på ved særlig herlige lejligheder.

    1. Jeps. Det hele. Og når man nu er sådan en, som altid er panisk angst for, at der ikke er nok mad (det er der altid) så er der også rester til mange dage. Så here we go – pølser og oksefilet igen i aften!

  2. Skønt festsen og alt gik som planlagt, så storepigen fik sin fest. Jeg e rude over disse fester, den sidste blev konfirmeret, de to store ville ikke men bare en fest. Konfirmationen krævede så lige han blev dødt for det er mine børn ikke. I den forbindelse ville han da godt lige have et andet navn (synes den unge mand), det fik han altså ikke!:-)
    Nå, det med en løbe blog der ikke lige handler om løb, samme dilemma her. For hvem gider høre om mine spinning timer, nej vel? Og hvor meget kan man også ligeskrive om det, at svede som et s… på en cykel der ikke kommer nogen vegne..;-)
    Nå, jeg finder nok på noget at skrive om, så bloggen ikke “dør”…
    God dag til dig 🙂
    Knus

    1. Friskt med en navneforandring. 🙂 Nå ikke? 🙂 Jamen der dukker jo alligevel altid et eller andet op, når man sætter sig til tasterne.
      Er du snart klar til Spartathlon?
      Knus

Skriv et svar

