No run today

og det var ikke fordi my love has gone away. (Hvis der er nogen, som er gamle nok til at kunne huske den tekst fra den sang! 😉 ) Alt bliver åbenbart sat på stand by, når der skal holdes 15-års-fest-vi-kalder-det-ikke-non-firmation-for-det-er-for-nederen-og-for-pinligt. Ihvertfald når mormor og morfar indfinder sig på matriklen, og jeg så skal agere DTP’er og photo editor for morfar.

Morfar er nemlig en mand, som kan skrive sange. Ikke bare lejlighedssange. Men sange, som er skrevet fra hjertet, og hvor A.L.T. er gennemtænkt og gennemarbejdet. Helt ned til den melodi, som teksterne er skrevet til. Selve melodiens titel skal matche den person, som sangen skrives til. Og jeg bullshitter ikke. Ikke noget med bare at nappe “Jeg er en glad lille cowboy” eller “I en kælder sort som kul”. Næh nej. Og ikke fordi der er noget galt med at digte sange på de melodier. Det ville jeg gøre.

Respekt! Og de vidende ved, at jeg ikke altid har haft det nemt med morfar. Vi har taget vores kampe. Men når han er god, er han eddermame god. Ihvertfald til at rime og remse og få versefødderne til at følges ad og matche. Det er sgu’ lige før jeg får tårer i øjnene. Men det er da for pinligt, så jeg prøver at tænke på meget praktiske, trivielle og kedelige ting, så jeg nøjes med at få gåsehud på armene. Det er et trick, jeg også bruger, når jeg ser Disney film. Det er bare for pinligt – og især for ens yngel – at sidde og tude til slutningen på Bambi eller Skønheden og Udyret.

Så der blev ikke noget løberi i dag. Jeg sakker bagud på min programerklæring: 4 løbepas i ugen. Men som politikerne hele tiden siger: Det er plads til forbedring. Jep – det er der sør’me også her.

Så i mellemtiden – altså inden jeg får løbet – kan jeg fortælle om en spektakulær løbetur på en kyststi ved Nexø og så er jeg blevet tagget til en leg: Fortæl 10 ting om dig selv. Det sidste får mig jo til at blive lammet af præstationsangst; pis jeg er ikke en skid original. Jeg bander og svovler og taler grimt, har en rygrad som en regnorm og who the fårk gider læse fra min pen?

Øhhh, jeg kom vist til at foregribe visse ting….. Så var der lige den om løbeturen ved Nexø…

På kyststi mod Årsdale

One thought on “No run today

  1. Op med modet, vi andre skal også præstere 10 ting. Og finde 6 andre bloggere at tagge, og jeg kender jo ikke 6 andre bloggere der ikke allerede er blevet taggede…….

    Jeg kan ikke tro dit sprog er værre end mit, selv om jeg er vokset op i Rungsted og mine børn ikke bor i Dk til daglig, så har de et imponerende batteri af eder!!

    Og de der forældre….vi bliver vist ved at slæbe vores bagage med i baglommen og når situationer kommer der minder os om vores barndoms konflikter bliver vi som 5-årige igen. Jeg gør det i hvertfald og det kan vi snakke om en dag!
    Knus fra forpu…. varme Finland 😉

Skriv et svar

