En mors prøvelser

Der er ting, som jeg misunder rene drenge-mødre. Altså de mødre, som udelukkende har drenge, unge mænd og hvad vi ellers kalder den slags yngel. Udelukkende som i KUN drenge-yngel og et fravær af andre af hunkøn med familiær baggrund på matriklen til daglig end moren selv.

For der er prøvelser, som kun en mor til en datter udsættes for. Jeg ved, at jeg lige ved den programerklæring muligvis risikerer at udsætte mig selv for et sammenligningsræs af rang, hvor vi bliver nødt til at overgå hinanden med skrækoplevelser for at kunne grine af det og at være i stand til at stille op næste gang det lugter af det…..Og en af de prøvelser kan foregå i et storcenter. Som i en masse forretninger pakket tæt sammen i tørvejr, gerne flere af den samme slags på ruten rundt, og total mainstream. Er du med?

I dag blev jeg prøvet. Jeg har været på noget, som skulle være en indkøbs-shopping-eftermiddags-tur til fårrrking Lyngby Storcenter for at købe dress til storepigen, inden hendes 15-års-fest-som-vi-ikke-kalder-non-firmation-for-det-er-for-nederen i næste weekend. Og hvorfor, hvorfor en 15½ årig a.b.s.o.l.u.t. ikke kan finde ud af at sondere terrrænet et par uger før sammen med et par – velmenende – veninder, er mig et mysterium. For som hun siger; vi går da ALTID flere gange i hver butik. Flere gange???

Ja, det kan da godt være, at det er hvad I plejer at gøre, skatter, men den her mor-model har fååårrrking ondt i fødderne, er træt i hovedet og gider ikke-gider ikke-gider ikke se på flere toppe, sko, toppe, bukser, toppe, sko, sko, sko, bukser, toppe, nejnejnejkjoler, og så lidt accessories.

Det lyder jo ikke af noget særligt. Det er nok en af de der: Man skulle nok have været der for at synes, det var sjovt. Men det var min big time prøvelse; på min tålmodighed og stamina. Jeg ville hellere have løbet 20 km end at skulle igennem sådan en eftermiddag, som varede tæt på 5 timer. Selv det fatter jeg ikke.

Altså hvor svært kan det være? Enten så finder man noget – hurtigt – eller også opfinder man noget hjemme med indholdet af hele klædeskabet på sengen OG sin søster i telefonen. Jeg er SÅ glad for, at jeg er ude over det dér. Eller også er jeg bare røv-kedelig mht tøj og fatter bjælde. Who knows?

image

13 thoughts on “En mors prøvelser

  1. Det kan man vist kalde mentaltræning 🙂
    Håber I fik købt det HELE og ikke skal afsted igen?!
    Jeg kan selv huske den gang, det kunne løbe mig koldt ned af ryggen, fordi der var noget tøj, der var så lækkert at det ville ændre mit liv totalt at eje det. Den tid er forbi…. men jeg kan få en snert af det, når jeg ser på løbetøj 🙂
    God weekend!
    Knus Karina

  2. Nej da! 🙂 Det blev bukser og top (ikke t-shirt!!!) og vi skal da af sted i dag og kigge sko. Igen igen….for der er et par, som er det eneste ene, som hun vil ha’. Intet andet er lige så godt.

  3. Og jeg har drenge, og det er jeg glad for. Også i forhold til det du skriver om der. For der er sgu ikke så meget pis med dem. Nogen gange klarer vi tøjkøb så hurtigt, at vi ikke skal betale for parkeringsplads i centre!!!

    1. Jamen det er lige det jeg mener. Hurtigt ind, hurtigt ud og så ikke så meget snak. (Og det var IKKE noget han sagde i går) (Hvis der er andre på lytteren (læseren) som er gamle nok til at kunne huske den slags vitser, som vi rev af os i et væk.) (Altså nogen af os). Det er en fornøjelse at shoppe med en ung mand. Jeg stiller endda op som personal shopper for dem. Men i.k.k.e på vilkår for tøse-pigerne. Nikkenikkenej. 😀

    1. Uhhhh tjekker det ud, når mum og dad er smuttet fra matriklen. Det der blog-fis fatter dad ikke….

  4. Hej

    Uha..Har jo en datter, der er til genbrugs butikkerne, lidt hippie / flipper. Tænker hun er født for sent nogen gange, ifht. hendes tøj og meninger 🙂
    Nå, hendes “non – firmations tøj” – vupti, kom hun hjem med en dag efter besøg hos sin gamle farmor.
    Lucky me!….og det var ikke genbrug eller hippe..En enkel lang sort kjole:-)
    Mathias er ikke nem, hvad tøj angår men det er et kapitel for sig..Held og lykke i den videre planlægning..

    1. Tak – det er kærkomment. Og tillykke til dig for at du undgår prøvelserne, som virkelig sætter alt, det man gerne vil udvise i forhold til ens børn, på en enorm prøve….
      Og run Tina run….håber alt går vel med din forberedelse….
      Knus

  5. Hej Katrine

    Min lille pige (selvom hun siger, at hun overhovedet ikke er lille, for det er man ikke, når man går i skole) har heldigvis nogle år, før hun når det stadie :o) Med min kære søn er det heldigvis husbonden, som ordner de sager, for det er da vildt pinligt at have sin mor med, når man er 14….

    Så må jeg se, hvordan hun bliver om et par år eller tre :o))

    1. Hey fruGee 🙂
      Rust dig til de muligheder, som kan komme. Jeg er sikker på, at man kan gøde jorden. Jeg prøvede, men lykkedes ikke. :-/ Måske du kan få manden på matriklen til at klare datter også? Men på den anden side går man glip af meget….
      Og hyggeligt du kiggede forbi. Sker der noget hos dig? Har været forbi nogle gange, men ikke noget nyt siden maj? Alt ok?

  6. Åååååhhhhh nej – been there, done that i de sidste weekender (og nej din lille gris, det var heller ikke noget han sagde i går!) for at blive skole klare.

    Jeg kan ikke klare flere af sådanne seancer. Og min 14 årige dreng er faktisk den mest kræsne af dem. Pigerne vil bare have det hele.

    Knus Kirsten

    1. Hæhæhæhæhæ tænkte nok at du var med på den hest. (Og NEJ det sagde han heller ikke i går) (Pis det kan blive en rigtig lang og trættende “ting”) 😀
      Det luner mit slidte hjerte at høre, at du er stået af. Var på den igen her til formiddag og var tæt på at være helt til grin OG pinlig i den allerødske offentlighed. Red (åh nej….det s…. pis drop det) den af og nåede hjem med æren i behold og 1500 kr fattigere.
      Never never again. Godt Anna kun er 3½.
      Knus

Skriv et svar

