Pust støn arggghhhh…

Jeg husker stadig mine overraskende gode ben til Alt for Damernes kvindeløb i juni, lige efter jeg havde løbet Broløbet. Jeg regnede med, at det skulle være et roligt og socialt løb, for jeg ville sikkert have tunge ben efter ½ maratonet. Men overraskende nok løb jeg i min bedste 5K-tid i flere år.

Så var det jo lige, at jeg havde tænkt, at jeg måske nok ville føle formfremgang og lette ben efter Etapen på Bornholm. Men nej – som i ikke nikke nej. På min tur i forgårs, som endte på godt 7 km, følte jeg mig tung og langsom. Mit tempo viste sig at ligge på lige godt 6 min/km, og det er egentlig helt fint for mig. Men hvorfor så den følelse af tunghed? Måske fortsat restitution? Ved ikke.

Jeg er overrasket ovet, at jeg ikke synes, at det var hårdere at skulle hver dag i fem dage, når jeg nu ellers kun og max. og ellers som i aldrig har løbet hver anden dag eller nogen gange hver tredje. Derfor har jeg besluttet, at jeg skal have fire ture om ugen fremover (yeah right!! ;-D) og jeg håber, at det kommer til at køre med familien og alt andet.

6 thoughts on “Pust støn arggghhhh…

  1. God morgen Katrine
    Godt med gode planer. Det handler jo altid om at mærke efter og jeg tror, du vil opleve, at det varierer hvad du kan præstere og hvor mange gange om ugen, du kan løbe. Afhængig af mange ting! Men som udgangspunkt er 4 gange om ugen vel helt fint! 🙂

    Jeg ville have været ude og løbe i morges. De bedste intentioner! Men jeg kan slet ikke finde ud af at komme tilbage i den gamle rytme. Har bare lyst til at sove, når vækkeuret ubamhjertigt ringer og minder mig om hverdagen. Jeg kom ikke afsted. Jeg sov ti minutter længere … 😉 Hm. Skal i sommerhus i weekenden, så bliver det en god lang skovløbetur i stedet for – tror jeg.

    Ha’ en smuk weekend hos dig. Knus.

  2. Hej Katrine,
    Hold da helt op – sikke en fin blog (ja, ja – jeg er ikke så hurtig) og velskrevet…
    Måske er det det der skal til for at opretholde et mere stabilt og langvarigt træningsforløb – et eksternt publikum.
    Jeg bruger holdsporten som primær motivationsfaktor, men mine udfordringerne er de samme som dine, for næsten al træningen foregår på egen hånd, så det er den kontinuerlige indpasning i dagligdagen og genoptagelsen efter afbrydelser af denne (fx ferie, rejser, sygdom osv.) der kræver “rygrad”.
    Men det er nu underligt at det altid skal være svært at komme i gang igen, når man nu ved at “al ting” går væsentligt lettere når man er i god træning.
    Jeg glæder mig til at læse mere 😉
    /Klaus

    1. Hey du 🙂
      Det er jo ikke altid, at du er så hurtig…. ;-D Og hvor hyggeligt du kigger forbi.
      Tales ved…

  3. Hej Katrine,
    Held og lykke med dit nye “træningsprogram”!
    Mon du stiller op til Skovløberen? Det kunne ellers være skægt. Og tænk lige hvis Kirsten også kommer….
    I hvert fald tak for din søde kommentar på min blog.
    Kan din følelse af at være tung skyldes du snart skal haven menses? Jeg har ofte oplevet det.
    Knus Karina

  4. Selvfølgelig kommer du til at løbe 4 gange for ellers skal jeg komme efter dig. Jeg er jo også nødt til det pga dig!!

    Men åh, de tunge ben er så irriterende, hovedet vil gerne men resten af kroppen gider ikke.

    Måske har du ikke spist nok, sovet for lidt eller noget andet som påvirker løbet. Og hvis du trænger til lidt nedtrapning så gør det dog, det er da ingen ulykke og du får energien tilbage. Tag dig rolige ture uden tidspres og bare nyd følelsen af at løbe.

    Ja det er ikke så godt med den der Skovløberen, for nu kører det jo rundt inde i hovedet på mig…..

    Knus Kirsten

  5. @Megan; du er vist ved siden af dig selv, siden du ikke kan komme op. Du er jo mit morgen-forbillede. Ikke at det virker, for jeg bliver altid overfaldet af hovedpuden, som tvinger mig tilbage. 😀 Og i disse dage kan jeg ikke vågne, når uret ringer. Altså jeg kan ikke huske, at det har ringet. Super, når det er alvor på mandag…

    @Karina; så skal jeg jo lige til at finde ud af, hvad der skal i træningsprogrammet… 🙂 Men det er godt med retning, som ender ved målet. Jeg lover, at jeg nok skal overveje Skovmaren.

    @Kirsten; super med én, som ånder mig i nakken. ;-D Overvejer du Skovløberen/maren? Har jo ikke nogen idé om hvor tit du er i DK.

    Knus til jer 🙂

Skriv et svar

