Lysemose revisited

Man kan faktisk blive rastløs af at slappe af, være for uvirksom og lave ingenting. Andet end at spise, sludre, læse og se ud over vandet. Jeg kan ihvertfald. For når udsigten ser sådan ud, sættes tempoet automatisk ned, og man får en tendens til at falde i staver. Og lave tæt på ingenting.

Lysemose juli 2010De to store, den lille, den firbenede og jeg har tilbragt nogle dejlige dage i noget, som føles som en lille isoleret plet med plads til lige nøjagtig dét, som hver især havde lyst til. Og nærmest med egen strand.

Fra min side var der ingen krav om besøg på Johannes Larsen muséet i Kerteminde. Jeg mener, det ligger der vel også næste gang vi kommer? Intet krav om at blive lidt klogere på fiskearterne i Storebælt på Fjord & Bælt Centret eller i det hele taget bevæge sig bort fra matriklen, medmindre man havde lyst eller var blevet beordret til det af mig. Så der blev badet og solbadet. Og der blev hentet en faktor 30. Og spist. Og sovet. Og set nogle film, når det bare blev for varmt udenfor. Og læst et par bøger (mig).

DSC03487

Vi kom da både til Kerteminde og Nyborg, men kun for en kort bemærkning. Køleskabet trængte til en refill, så bilen måtte startes. Varmen tager hurtigt shopping-lysten ud af mig os, så vi var altid hurtigt tilbage på solsengene og i vandet. Det er nu praktisk, når det sådan er lige nedenfor haven. Og vi er vel nok heldige, at vi kan låne en sådan lille perle en gang imellem.

Og så kan vi næste gang være aktive i Kerteminde. For der er vist rigeligt at tage sig til, hvis man ikke selv kan få tiden til at gå…

7 thoughts on “Lysemose revisited

    1. Det blir man også af at være der. Sådan salig og taknemmelig for at nyde havet sådan lige neden for måtten… 😉

  1. Vi er sådan programmerede, os af denne generation, at vi skal være aktive hele tiden for ellers må der jo være noget galt. Vi er vant til at balancere hverdagens tusinde gøremål fordi ingen kan gøre det så godt som vi kan.

    Og så bliver vi pludselig taget ud af denne balanceakt og skal sidde og lave ingen ting. Det er vi så bare ikke så gode til. Efter et par dage begynder vi at opfinde “burde-ting” i en uendelighed – for det kan ikke passe at vi sidder på den flade det meste af dagen.

    Jeg har sendt børnt til Dk og er faktisk ved at blive rastløs og kan slet ikke få lavet nogle af de titusinder af projekter der var planlagt. For hvordan kan jeg fungere og lave noget når jeg ikke bliver forstyrret af MOOOOOAAAARRR? Det er faktisk næsten umuligt at være aktiv når man ikke har forstyrrelses-faktorer der med jævne mellemrum stopper ens fremgang…..

    Så jeg har i mellemtiden opgivet, læser bare bøger, surfer min pc, nyder min mand, ser dvd med ham, går spontant ud, kører spontant 1½ times køretur sydpå og bliver i en yndig idyllisk havneby til midnat, løber……Alt andet end burde…..Og selv om jeg også arbejder så føles det faktisk som ferie.

    Forsæt med at nyde ingen ting – hverdagen (og mine børn) kommer snart tilbage!

    Knus Kirsten

    1. Kære Kirsten
      Du har så ret. Igen. 🙂
      Lyder som om du nyder dine børne-fri dage for fuld skrue. Bliv ved. De er snart tilbage.
      Går også i gang med samme strategi. Straks. 😀
      Knus 🙂

  2. Har forresten fået min Garmin Forerunner 305 i fredags – det var godt nok revolutionerende for mit løb.

    Absolut Aha-oplevelse!!

    Knus igen Kirsten

    1. Whheeeeeeeeeeee – det holder dig løbende i laaaang tid, sådan et lille stykke legetøj. Velkommen i gadgetklubben!

Skriv et svar

