Ferietid badetid læsetid doventid

Indtil på søndag forlægger heksen her sine sommerlige aktiviteter til en lille sommeroase mellem Kerteminde og Nyborg. Et lille sommerhus, som vi har lånt, og som husede os sidste sommer i de bedste uger med sol og varme. Manden på matriklen bliver hjemme for at bygge og tømme’rere, mens alle hunkøn pakker bilen og kører over Storebæltsbroen.

Det bliver seks dage i enkelhed. De største beslutninger vil være, hvad og hvornår vi skal spise aftensmad, hvornår skal vi bade og i så fald hvornår skal der lures til eftermiddag. Der er ingen netforbindelse, kun et 14” tv, ingen dvd, og en herredårlig mobildækning. Så vi taler bøger og brætspil, total old school ferie. Den nærmest kiosk/sommersupermarked ligger seks km væk, men heldigvis hører der to gamle skærveknusere til huset, som kan køre.

Men til gengæld er der denne udsigt fra terrassen, som ligger ved huset:

DSC01448

Så vi glæder os. Når omgivelserne er smukke og enkle, giver det energi tilbage.

Men jeg skal også læse. Meget. Så i min taske er der flere bøger. Og inspirationen er hentet rundt omkring i Blogland: Hos Megan, hos Cirkusprinsessen og Karina. Har lige været på bib og hentet bla. tre Jussi Adler-bøger, Skumfiduser til Morgenmad og flere andre. Postmand Per har haft Gift af Elizabeth George med (to’eren til Spis bed elsk). Og da jeg er i gang med Jette A. Kaarsbøls Din næstes hus, må jeg nok i gang med en mindre udvælgelsesomgang, for eftersom lillepigen skal med, og storepigen ikke gider tage sig af hende hele det meste af tiden, må jeg nok se i øjnene, at mor-pligterne også vil trænge sig på og kræve deres af min ferie-læse-bade-tid.

5 thoughts on “Ferietid badetid læsetid doventid

  1. Hvor lyder det bare lækkert – specielt det der med bøgerne. Jeg er også en læsehest af rang – læser uhæmmet alle vegne og kunne ikke drømme om at forlade huset uden en bog. Tænk hvis der lige var to ubrugte minutter mens man venter på noget som kunne bruges til at få læst siden færdig.

    Derfor kommer jeg også altid til at lægge mig til at sove for sent – og kan ikke komme tidligt op til morgenløb.

    Nyd det af alle kræfter!!!

    Har lige bestilt mit Garmin over nettet i den finske variation af el-giganten, så om 2-3 dage er jeg flyvende derudaf. Håber det kommer inden weekenden!

    Vi høres ved, knus Kirsten

  2. Det lyder bare skønt Katrine! Der er nu ikke noget så afslappende som sommerhus. Ingen planer, bare gode bøger, god mad og ahhh … tæt på vandet, hvis varmen holder.
    Her døjer jeg lidt på arbejde. Men snart snart snart ferie igen og Nordnorge praler ikke af høje temperaturer! 😉

    Knus

  3. Det lyder bare pragtfuldt – specielt det der med bøgerne. Jeg er også en læsehest af rang og læser uhæmmet alle vegne og når som helst. Kunne ikke drømme om at forlade huset uden en bog i tasken, tænk hvis der var et par minutter hvor man venter på noget – så kan man jo lige nå at få læst lidt……
    Derfor lægger jeg mig til at sove alt for sent og kan ikke komme op til morgenløb!

    Nyd din ferie og jeg håber vejret bliver ved med at være så godt.

    Jeg har lige bestilt mit Garmin Forerunner 305 over nettet hos den Finske afdeling af El-Giganten – glæder mig som et lille barn til at få det om 2-3 dage. Så når du kommer hjem og læser dette er jeg måske allerede i stand til at bruge det…….

    Ønsker om nogle dejlige dage og knus fra Kirsten

  4. Kære Katrine,
    Det lyder lige netop som sådan en ferie jeg trænger til pt. Vi skal til Azorerne men jeg er nok lidt energiforladt, så jeg har bare lyst til at være hjemme og tuller rundt, se Tour’en, læse bøger osv. Men jeg ved selvfølgelig at det bliver anderledes og dejligt, når først vi kommer afsted.
    Ferie kan gøres på mange måder, og jeg trænger til den stille slags 🙂
    Håber I får en skøn ferie, vejret er i hvert fald skønt
    Knus Karina

Skriv et svar

