Uretfærdigt fordelte evner

Efterhånden, som varmegraderne stiger til de hidtil højeste i år (ligesom sidste år og år før det), er det mest positive ved det, at jeg kan dyrke min naturlige sløvhed og dovenskab i fuld åbenhed under dække af “at mor så dårligt tåler varmen”. Jeg tåler den sgu’ også dårligt. Eller utrendy og ukvindeligt.

Kender alle ikke den kølige og coole type, som på trods af, at temperaturen stiger til over 20 og 25 gr. STADIG har en trøje ved hånden (hvis ikke på) og overhovedet ikke det, der ligner ansigtssved? For slet ikke at tale om klasket hår, mascara, som er løbet, toppe, som klæber og nederdele, som sætter sig fast mellem lårerne? Tillykke hvis du er blevet velsignet med denne evne til altid at se kølig ud. Jeg er den anden. Den svedige og klaskede.

Sådan er det. Jeg bliver mindet om det hver sommer, når varmen rammer de hjemlige breddegrader, og hvis jeg af uforklarlige grunde ender med at holde ferie, hvor det er voldsomt varmt OG jeg ikke konstant opholder mig i vandkanten.

Derfor har jeg overgivet mig til sløvhed og dovenskab. Når der er blevet hængt vasketøj op, og sveden løber ned af halsen på mig, bliver jeg NØDT til at forholde mig i ro i laaaaang tid. Med en bog. Uforstyrret. Efter en times tid er jeg så klar til næste job. Støvsugning. Fint. Og så en times eller mere læsning og ro til mor.

Det fungerer fint. De har fattet det herhjemme. Ellers bliver jeg jo frygtelig irritabel. For jeg tåler jo ikke varmen så godt…..

image

3 thoughts on “Uretfærdigt fordelte evner

  1. Arrj for helvede, nu bliver jeg jo også nødt til løbe morgenløb – sådan bare for at holde imaget oppe!!! Tak for det!!! 😉

    Var ude i går aftes, 10 km i 27 grader. Puuha, var også nede at gå 3 gange for at drikke. Men det er jo meget rart bagefter. Har heller ikke fået løbet nok i denne uge pga arbejde og børn som skulle sendes til Dk.

    Men i dag har jeg dovnet med bog, de første selvplukkede kantareller, jordbær og hvidvin. Lige efter løbebogen….????!!!!

    Knus Kirsten

    1. Ja, man skal jo passe på hvad man siger. 😀
      Men din dag i dag er da lige efter løbebogen – min løbebog ihvertfald. 🙂
      Knus

Skriv et svar

